10 porad dla młodych biznesmenów
Biznes to nie jest łatwy kawałek chleba. Wiąże się z wieloma wyrzeczeniami i stawia przed potencjalnymi przedsiębiorcami wiele ambitnych zadań. Nie zmienia to jednak faktu, że coraz więcej młodych osób chce walczyć o swoją pozycję na rynku jako przedsiębiorcy działający na własną rękę. I bardzo dobrze, bo życie należy chwytać pełnymi garściami! Poniżej przedstawiam 10 porad dla młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają biznesowe działania.
- Nie przesadzaj z luzem
Jesteś młody, masz talent i głowę pełną pomysłów? Świetnie, to bardzo przydatne cechy, ale nie trzeba się też z nimi zanadto obnosić. O ile można mieć swój styl i emanować pewnością siebie, to często nadmierny luz może być odbierany amatorsko i negatywnie. Nikt nie każe nikomu chodzić codziennie w garniturze, ale wybrać się na spotkanie w krótkich spodenkach to już fax paus.
- Wyróżnij się
Można być doskonałym specjalistą i niezwykle wykwalifikowaną osobą, ale nie musi przekładać się to na biznesowy sukces. Nie tylko trzeba mieć niezbędne umiejętności, ale także pomysł na siebie i swoje przedsiębiorstwo, które wyróżni Cię na tle identycznej w większości aspektów konkurencji. Może być to nawet jeden czynnik, ale jednocześnie czynnik decydujący o ostatecznym sukcesie.
- Skup się na emocjach
Obecnie sprzedaje się nie tyle produkt, co emocje. Równie ważne co cechy produktu, są wartości marki. Dlatego też buduj swój wizerunek tak, aby przemawiać do emocji swojej grupy docelowej. Kupienie naszych produktów czy skorzystanie z naszych usług ma być potrzebą – Twoi odbiorcy sami mają tego chcieć, przez przynależność do marki i kierujące nimi uczucia.
- Zadbaj o optymalizację strony
Obecnie wizytówką każdej w zasadzie firmy jest strona internetowa. Dlatego wiele z przedsiębiorstw stara się, żeby była ona jak najładniejsza i jak najbardziej funkcjonalna. Zapomina się przy tym jednak często o jej optymalizacji, szczególnie pod względem urządzeń mobilnych. To one są przyszłością Internetu i strona niedopasowana pod względem RWD nie ma racji bytu. Szczególnie, że czas ładowania ma znaczenie.
- Pokaż się w internecie
Gdzie obecnie szukamy produktów czy firm, z których usług chcemy skorzystać? Oczywiście, jedna kwestia to opinie znajomych, ale drugi najczęstszy sposób wyszukiwania to Internet. Warto nie tylko pokazywać się i pozycjonować się w swojej branży, ale też stwarzać potrzebę skorzystania z naszego biznesu osobom, które do tej pory by o tym nie pomyślały. Język korzyści jest niezwykle ważny.
- Nie rezygnuj z networkingu
Internet jest niezwykle ważny, ale nie powinien przesłaniać znaczenia standardowego networkingu. Jeśli nasza praca będzie doceniana przez naszych partnerów i klientów, to bardzo możliwe, że nasze usługi będą polecane dalej. Dlatego też trzeba dbaj o swój wizerunek i maksymalnie wykorzystuj kontakty, które już masz!
- Nie oszczędzaj na pracownikach
Pracownicy to największa wartość Twojej firmy – pamiętaj o tym. Jeśli trafi Ci się efektywny i produktywny pracownik, to należy pilnować go jak oka w głowie. Premie za sukcesy, dodatkowe szkolenia i umożliwianie rozwoju. W ten sposób sprawisz, że Twoi najlepsi pracownicy poczują się ważni, a jednocześnie przywiązani do firmy.
- Korzystaj z narzędzi analitycznych
Mądry biznesman analizuje swoje kolejne działania i umie czytać statystyki. Warto na bieżąco śledzić poszczególne wyniki, żeby wiedzieć, jak rozlokować biznes na kolejne miesiące. Trzeba działać na podstawie obserwacji i na bieżąco monitorować rentowność poszczególnych działań online i offline.
- Buduj długotrwałe relacje
Rezygnuj z szybkich rezultatów na rzecz długofalowych relacji. Nie czaruj klienta, że sukces osiągnięcia w ciągu miesiąca. Przedstaw realne cele, Lepiej nie zyskać klienta, ale być z nim szczerym, niż osiągnąć krótkofalowy sukces, ale w ostatecznym rozrachunku okazać się kłamcą.
- Bądź optymistą!
Zarażaj optymizmem swoich współpracowników i klientów. Wszystkim lepiej będzie się pracowało, gdy szef będzie witał ich uśmiechem, a nie skwaszoną miną. Nie ma rzeczy nieosiągalnych – czasem po prostu brakuje chęci.
A co Wy byście doradzili młodym ludziom, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem?
1 Komentarz
Super materiał!