#46 Pomysł na biznes – organizacja imprez firmowych
Atmosfera w firmie jest kluczowa, jeśli chce się osiągać dobre rezultaty. Pracownicy nie tyle muszą się lubić, co przynajmniej się szanować. Jeśli jednak poszczególni podwładni darzą się sympatią, to to wszystko korzystnie wpływa na ich stosunek do współpracy i wspólnego realizowania projektów. Dlatego też coraz więcej szefów dba o odpowiednią integrację pracowników, a jak zrobić to lepiej niż podczas imprezy firmowej, na której każdy może się wyluzować? Problem pojawia się w momencie, w którym zdamy sobie sprawę ile pracy pochłania organizacja imprez firmowych.
Zintegrowani pracownicy to dobrzy pracownicy
Imprezy firmowe są po prostu potrzebne, ale mało który szef ma czas, aby w pełni za to odpowiadać. Czasami wybawieniem jest działa Human Resourcers, ale często, szczególnie te większe firmy, zgłaszają się do osób, dla których organizacja imprez firmowych od samego początku do końca nie stanowi problemu. Dla nich to wygoda, a dla nas potencjalna szansa na rozwinięcie biznesu. Dlaczego więc z tej szansy nie skorzystać?
Mały wkład własny
W tym wypadku ogromnym ułatwieniem jest to, że nie potrzeba zbyt wielu pieniędzy na start. Lokum nie ma w zasadzie żadnego znaczenia – z kontrahentami możemy spotykać się na mieście lub w siedzibie ich firm. W zasadzie jedynymi niezbędnymi urządzeniami są laptop i telefon, bo połączeń na pewno będzie trzeba wykonać sporo. Do tego przydadzą się znajomości w branży eventowej, a przede wszystkim pomysły na to, jak urozmaicić pracownikom danej firmy imprezę.
Z czasem warto z samodzielnych starań przerzucić się na grono fachowców, którzy dodatkowo urozmaicą firmowe imprezy i będą inspiracją, a także urozmaiceniem. Iluzjonista czy dekorator wnętrz – takie osoby mogą być niezbędne, gdy chce się przebić ofertę konkurencji. Dlatego też praca w sektorze eventowym to nieustanne wyrabianie sobie znajomości. W tym biznesie najlepszą reklamą jest po prostu bycie dobrym – poszczególni pracownicy różnych firm między sobą będą rozmawiać o wspaniałej imprezie firmowej, na której ostatnio byli, a pogłoski dotrą też prawdopodobnie do szefa drogą pantoflową. Ziarno rozwoju biznesu zasiane poprzez wysoką jakość usług.
Jakie atrakcje na imprezie firmowej?
Przede wszystkim atrakcje powinny być zorganizowane. Oczywiście, w większości przypadków nie może zabraknąć alkoholu, który jest świetnym czynnikiem integrującym, ale to przecież tylko jeden element. Warto zadbać także o inne przyjemności takie jak chociażby gra w podchody. Z pozoru prosta zabawa, która wymusza zorganizowanie się w zespoły i współpracę.
Warto wykorzystać także takie atrybuty jak fotobudka – to prosty sposób na aktywizacje uczestników imprezy, a także na pamiątki dla każdego z nich. Co jednak ważne – z liczbą atrakcji nie można przesadzić. Powinno się ją dostosować do liczby pracowników i czasu trwania imprezy. Jeśli tych dodatkowych aktywności będzie za wiele, to z większości nikt nawet nie skorzysta, a przecież nie o to nam chodzi.
Organizacja imprez firmowych – konkurencja i podsumowanie
W sektorze eventów firmowych wciąż jest spora część tortu do zgarnięcia. Wiele firm dopiero zauważa potrzebę profesjonalnej organizacji takich imprez i zaczyna rozglądać się za event managerami. Wdzielibyście siebie w roli organizatora tego typu przedsięwzięć?
Polub też Biznesomanię na FB, żeby nie przegapić kolejnych pomysłów na biznes!
8 komentarzy
To świetny pomysł, ale czy nie myślisz, że tego typu firm jest już wiele na rynku?
Moim zdaniem ta branża to w głównej mierze lokalizacja, wiadomo, że jeśli w naszym małym czy średnim mieście jest kilka takich firm to nie będzie łatwo konkurować. Zawsze możemy jednak być po prostu lepsi 🙂
Dodałbym tu łatwość w targetowaniu reklam na FB. Można skierować reklamę do osób które odpowiedzialne są w firmach za organizację imprez i stworzyć odpowiednią komunikację. Jest to ogromny plus
Dokładnie
Ciekawy wpis, dzięki za podsunięcie pomysłu!
Imprezy firmowe są teraz bardzo popularne. Wielu moich znajomych ma w swoich firmach tego typu imprezy dość często, więc to chyba taka moda 🙂 I dobrze, warto się integrować ze współpracownikami 🙂
O! No i to jest faktycznie świetny pomysł na biznes. Może z nim wystartuję, bo mam smykałkę do organizacji impres firmowych. Zaciekawił mnie ten iluzjonista na event, o którym wspominasz. Rozumiem, że jako np. agencja evetowa mogę nawiązywać współpracę z innymi ludźmi z branży, dobrze myślę? 🙂
Pewnie 😀