6 powodów, dla których powinieneś prowadzić firmowego bloga!
Marketing to niezwykle złożona kwestia. Każdy przedsiębiorca, nie ważne czy nowy czy z długoletnim doświadczeniem wie, że bez odpowiedniego marketingu ciężko jest wygenerować naturalny ruch, przekładający się na konwersję. W czasach, gdy pozycjonowanie w dużej mierze opiera się na content marketingu, posiadanie bloga to już nie tylko fajny dodatek, a obowiązek każdego właściciela sklepu internetowego czy brandu. Promując się w sieci i stawiając na marketing przychodzący (inboud marketing) nie możemy zapomnieć o tak potężnym narzędziu, jakim jest blog firmowy. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Dziś odpowiemy na to niezwykle proste pytanie!
Po co blog firmowy?
1. Pozycjonowanie strony
Rozpoczynając wyliczankę zalet posiadania bloga, na starcie nie mogę nie wspomnieć o pozycjonowaniu. Każdy, kto prowadzi biznes w internecie wie (a przynajmniej powinien wiedzieć), że aby sprowadzić do siebie ruch organiczny należy dobrze pozycjonować stronę. Blog firmowy to narzędzie, które wprowadza do pozycjonowania potężne możliwości, odbudowania linkowania wewnętrznego, przez wprowadzanie fraz kluczowych po zdobywanie linków kończąc – nie posiadając bloga firmowego drastycznie kastrujesz swoje zasięgi!
2. Budowanie eksperckiego wizerunku
Puste slogany w hasłach reklamowych typu: “zaufaj ekspertom” bądź “wybierz profesjonalistów” dziś już na wiele się nie zdadzą. Prowadzenie bloga firmowego pozwoli Ci jednak udowodnić, że znasz się na branży i można na Ciebie liczyć. Jak? To proste, publikując regularnie treści poradnikowe.
3. Interakcja z klientami
Blog firmowy może z czasem pomóc Ci w budowaniu czegoś więcej niż tylko dochodowego biznesu. Angażując klientów do dyskusji w komentarzach na blogu firmowym, możesz bez żadnych płatnych badań i audytów poznać opinię klientów na dane tematy i wypowiedzieć się, przekazując tym samym treści, na których nam zależy i to wszystko w ramach Twojej własnej witryny. Kuszące prawda?
4. Budowanie marki
Dzięki blogowi firmowego będziesz mógł opowiedzieć coś o sobie i twojej firmie. Odpowiednio przygotowany wpis może przybliżyć Twoją markę klientom i pomóc budować silny wizerunek na tle innych. Publikowanie wartościowego contentu pozwoli twojej firmie wybić się na tle innych szarych i nie zapadających w pamięć firm, które poza swoją nazwą i produktami oferują jedynie dane kontaktowe.
5. Content Marketing
Skoro jesteśmy już przy contencie to nie możemy nie wspomnieć o content marketingu. Jak się zwykło ostatnio mawiać w branży marketingowej “Content is king”. Dlaczego? Jak się okazuję to właśnie content stanowi podstawę wszelkich działań promocyjnych i bez niego rzadko kiedy możemy liczyć na jakiekolwiek efekty. Google od dawna prowadzi politykę, która ma promować wartościowy content, co w zestawieniu z tym, że stare metody pozycjonowania linkami z roku na rok tracą skuteczność daje doskonały obraz tego, co w dzisiejszym marketingu stanowi publikowana treść.
6. Sharing
Publikując na swoim blogu firmowym wartościowe treści, dajesz swojej firmie szansę na darmową reklamę. Jak? Otóż gdy opublikujesz dobry poradnik, bądź ciekawy artykuł branżowy, Twój tekst może podbić social media poprzez udostępnianie i komentowanie. Każde udostępnienie to link do Twojego bloga, a każdy link to korzyść. Chcesz udostępnień? Pisz!
Jak prowadzić bloga?
To proste. Załóż go w obrębie swojej witryny i systematycznie, regularnie udostępniaj tam fachowe treści. Nie wiesz, o czym pisać? Spójrz do konkurencji, zobacz jakie tematy porusza i opracuj je lepiej! Przyciągnij klientów kolorowymi info grafikami i zatrzymaj ich uwagę ciekawymi spostrzeżeniami ani się obejrzysz a Twój interes rozkwitnie jak nigdy wcześniej!
10 komentarzy
Właśnie prowadzenie bloga i profili społecznościowych to obecnie ważna kwestia jeśli chodzi o firmy. To dobry sposób o dbanie marki a zarazem fajny sposób na promocję.
I my to wszyscy wiemy, ale wciąż odkładamy to na później. Ale jako osoba zajmująca się pozycjonowaniem potwierdzam, że prowadzenie Bloga to strzał w same sedno pozycji 🙂
Mnie i partnerowi prowadzenie blogów firmowych i zaistnienie w mediach społecznościowych dało baaaardzo wiele, także polecam każdemu, jeśli ktoś się jeszcze waha 😉
Świetny materiał, niestety niewiele firm rozumie korzyści płynące z firmowego bloga na szczęście tendencja jest wzrostowa i oby się utrzymała
Oj tak, ludzie obecnie chcą wiedzieć, kto zarządza marką, chcą znać tę osobę z twarzy, widzieć , że ta osoba jest zaangażowana w swoją pracę. Prowadzenie bloga firmowego to fajna sprawa, ale należy pamiętać, że taki blog musi być aktualizowany, bo bez tego po prostu nie przetrwa.
Prowadzenie firmowego bloga jest bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyż oprócz pozycji naszej strony w wyszukiwarce, która wzrasta użytkownicy odwiedzający stronę internetową już od samego początku budują zaufanie.
Zdecydowanie blog firmowy to dobry pomysł. Powiem więcej, to podstawa budowania marki w dzisiejszych czasach.
Na pewno jedna z kilku składowych
Blog firmowy to wizytówka firmy, więc warto o niego zadbać.
Pełna zgoda 🙂