6 sprawdzonych sposobów na lepsze opisy produktowe w twoim sklepie internetowym
Dlaczego warto zadbać o dobry opis produktowy?
Odpowiednio przygotowane opisy produktów:
- Zwiększają szansę, że użytkownik po wejściu na stronę dokona zakupu.
- Pomagają budować wizerunek marki, której warto zaufać.
- Pozwalają osiągać większy zwrot z inwestycji w reklamę.
Za ich pomocą możesz zachęcić do zakupu, rozwiać wątpliwości klienta czy przedstawić mu korzyści z nabycia produktu. Dobre opisy wspomagają jednocześnie pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google.
Sprawdzone sposoby na polepszenie opisu produktowego
Poznaj 6 sposobów na udoskonalenie opisów produktów w sklepie internetowym. Zastosuj jak najwięcej z nich, aby zwiększyć swoje szanse na marketingowy sukces.
1. Zadbaj o unikalność treści
Nie kopiuj opisów z katalogów producenta czy innych stron internetowych. Jeśli zadbasz o ich unikalność, wtedy twój sklep będzie postrzegany jako profesjonalny i godny zaufania.
2. Zamieść wszystkie informacje, których szuka klient
Zastanów się, jakie informacje o produkcie są najważniejsze dla klientów. Zazwyczaj będą to podstawowe funkcje produktu, sposoby zastosowania, cechy i właściwości – opisz je jak najbardziej precyzyjnie.
3. Sformatuj tekst z myślą o przejrzystości
Podziel opis na krótkie akapity i śródtytuły, ponieważ długie bloki tekstu są mało nieczytelne i niezachęcające. Wyróżnij najważniejsze informacje, aby klient mógł je szybko odnaleźć, bez konieczności czytania całego opisu. Użyj czytelnego kroju pisma oraz zastosuj wypunktowania.
4. Wskaż unikalne cechy produktu i korzyści z jego nabycia
Przedstaw klientom cechy wyróżniające twoje produkty na tle konkurencji. Wyjaśnij im również, jakie problemy mogą rozwiązać dzięki ich nabyciu. Nie stosuj określeń bez pokrycia, np. „najlepszy”, „idealny” czy „niepowtarzalny”. Zamiast tego wskaż konkretne dane liczbowe czy inne dowody ukazujące wyjątkowość produktu.
5. Postaw na prostotę przekazu
Unikaj specjalistycznego języka, który nie jest zrozumiały dla przeciętnego użytkownika. Jeżeli użycie branżowych terminów jest nieuniknione, wtedy w prosty sposób je wyjaśnij. Zrezygnuj również ze zbyt długich, wielokrotnie złożonych zdań.
6. Nasyć opis słowami kluczowymi
Ich zawartość w opisie naturalnie wspomoże pozycjonowanie sklepu. Wzrośnie wtedy prawdopodobieństwo, że produkty wyświetlą się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonych fraz przez klientów.
Opis produktowy to nie wszystko – pamiętaj o optymalizacji feeda!
Starannie przygotowany opis produktu to pierwszy krok do sukcesu, ale nie należy na tym poprzestać. Równie istotna jest optymalizacja pliku produktowego. Warto zamieścić w nim jak najwięcej istotnych informacji o produkcie, aby pomóc klientom w podjęciu decyzji zakupowej. Zarówno opis, jak i wszystkie atrybuty produktu powinny być zawsze aktualne. Dzięki temu nie wprowadzisz klienta w błąd, podając np. nieaktualną cenę czy reklamując towar, który już został wysprzedany.
Optymalizacja i bieżąca aktualizacja feeda dla wielu platform marketingowych może być trudna i czasochłonna. Dlatego warto korzystać z systemu Feedink, który pozwala usprawnić zarządzanie plikiem produktowym i zautomatyzować proces jego aktualizacji.
Źródło: Artykuł partnerski
20 komentarzy
Liczy się przyciąganie treścią, moim zdaniem dobrym przykładem jest MEN które sprzedaje swoje produkty i mimo że instytucja kojarzy się z poważnymi sprawami to opisy produktów ma stworzone z przymrożeniem oka, co daje super efekt
Bardzo dobry, merytoryczny wpis
Jak dla mnie powinny być po prostu proklienckie
Super 🙂
🙂
Jasny, krótki opis, max przekazu minimum lania wody
dokładnie
Dzięki 🙂
Świetny poradnik
Dzięki 🙂
Są programy po eng automatycznie torzące opisy
To prawda, czasami jednak pozostawiają trochę do życzenia w kontekście logicznych wypowiedzi 😉
ciekawy blog
Dzięki 🙂
Super wpis i cały blog
Dzięki 🙂
super
Dzięki 🙂
Zgadzam się totalnie
Dzięki 🙂