7 korzyści, jakie daje platforma Magento
Jeśli zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego, zapewne słyszałeś o Magento. Jest ona jedną z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie. Korzystają z niego największe marki w Polsce i na świecie jak choćby Castorama, 4F, Land Rover, czy Coca Cola. Co sprawia, że Magento jest tak często wykorzystywane? W tym artykule poznasz 7 powodów, które za tym stoją.
1. Magento odznacza się dużą szybkością działania
W przypadku najnowszej wersji platformy, czyli Magento 2 zastosowano usprawniony sposób indeksowania danych, co znacznie polepsza jej funkcjonowanie. Dzięki temu informacje dotyczące katalogu, cen, użytkowników czy sklepów są zorganizowane w regularnie aktualizowanych tabelach. Sprzyja to ich szybkiemu odczytowi oraz wydajności. Oprócz tego Magento wykorzystuje Varnish cache, czyli tzw. dopalacz aplikacji webowych – przyśpiesza on cachowanie zapytań.
2. Magento potrafi obsłużyć bardzo duży asortyment
Czy w swoim sklepie chcesz zamieścić nawet i 500 000 produktów? Skorzystaj z Magento 2. Platforma jest na tyle wydajna, że jest w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających właścicieli sklepów internetowych. Magento będzie mogło obsługiwać nawet bardzo dużą liczbę zamówień w jednym czasie, sprawnie zarządzać bogatym asortymentem oraz przyjmować liczne płatności realizowane w różny sposób.
Twórcy podają, że Magento 2 jest w stanie obsługiwać nawet o 39% więcej zamówień na godzinę oraz ładować się szybciej o 50% w porównaniu do Magento 1.
3. Magento jest dostosowane do urządzeń mobilnych
Sposób, w jaki zdobywamy informacje, stale się zmienia. Jeszcze niedawno za wielką rewolucję można było uznać to, że z domowego komputera mieliśmy dostęp do Internetu i wszystkiego, co się w nim znajduje. W ostatnich latach doszło jednak do kolejnej ważnej zmiany – z sieci bardzo często korzystamy na urządzeniach mobilnych.
Biorąc pod uwagę te trendy, twórcy Magento powzięli odpowiednie kroki, aby platforma była dostosowana do mobile. Dzięki temu sklep internetowy stworzony na Magento będzie odpowiednio funkcjonował i wyświetlał się niezależnie od rodzaju i rozdzielczości urządzenia.
Kwestie mobilne uwzględniono także w panelu administratora (o którym więcej nieco później). Dzięki temu sklepem można zarządzać nawet z poziomu telefonu czy tabletu, co może okazać się bardzo pomocne np. w przypadku problemów technicznych wymagających szybkiej reakcji.
4. Magento ma świetny panel administratora
Poza wspomnianym dostosowaniem do urządzeń mobilnych panel administracyjny w Magento ma także wiele innych zalet. Jest intuicyjny oraz łatwo po nim nawigować. Poszczególne kategorie menu są odpowiednio rozmieszczone, dzięki czemu łatwo jest znaleźć wszystkie niezbędne funkcje. Taki stan rzeczy bardzo usprawnia pracę administratorów. Pozwala im w szybki i optymalny sposób zarządzać produktami, zamówieniami, podstronami oraz wszelkimi innymi zadaniami.
5. Magento umożliwia zarządzanie licznymi sklepami
Czy prowadzisz albo zamierzasz prowadzić kilka sklepów jednocześnie? Zarządzanie nimi wszystkimi potrafi sprawiać duże problemy. Magento pomoże Ci rozwiązać ten problem. Dostępna jest w nim funkcja, która pozwala na obsługiwanie licznych sklepów z jednego panelu administratora. W ten sposób zaoszczędzisz dużo czasu oraz unikniesz zamieszania organizacyjnego.
6. Platforma Magento dostarcza narzędzi zwiększających sprzedaż
Sukces w e-commerce to nie tylko kwestie techniczne, ale i czysto sprzedażowe. Magento i pod tym względem zapewnia dużą pomoc, gdyż pozwala z powodzeniem stosować takie rozwiązania jak cross-sell oraz up-sell. Polepszają one user experience, jak i zwiększają potencjał zakupowy klientów. W Magento z łatwością możesz dodać promocje do stron rozliczeniowych, co bardzo pomaga w redukcji liczby porzuconych koszyków.
Oprócz takich funkcjonalności omawiana platforma dostarcza funkcji, dzięki którym będziesz w stanie dodawać różne multimedia na stronie (np. galeria zdjęć i filmy), aby w ten sposób jeszcze skuteczniej zaprezentować ofertę sklepu.
7. Magento daje dostęp do licznych rozszerzeń
Od początku swojego istnienia platforma Magento pozwala swoim użytkownikom na korzystanie z bardzo dużej liczby zewnętrznych pluginów. Większość z nich (płatnych oraz darmowych) można znaleźć na Magento Marketplace. Dotyczą one takich kategorii jak marketing, płatności, sprzedaż, analityka, optymalizacja strony i wiele więcej. Znalezienie czegoś skrojonego niemal dokładnie pod swoje potrzeby nie powinno być zatem problemem.
Podsumowanie
Magento ma oczywiście jeszcze więcej zalet. Nie ma zatem wątpliwości, że jest to świetna platforma e-commerce, na której warto zbudować swój sklep internetowy.
Źródło: Artykuł partnerski
17 komentarzy
Jeszcze się z Magento nie spotkałem ale wygląda interesująco
Prestashop lub Woocommerce to skrypty, które faktycznie dużo wnoszą i mają w większości bezpłatne wtyczki. Może pomijając prestę 🙂 ale za to woocommerce jak najbardziej polecam
Dla mnie największy plus to możliwość działania na mobilnych urządzeniach
Super!
Nowy sponsor?
Aż zajrzę, zainteresowałeś
Ciekawe
Jeżeli chodzi o wdrożenia Magento zapraszam do https://magmakers.pl/ – jesteśmy magikami od Magento, z dużym doświadczeniem i znanymi klientami. Zapraszamy!
Jak zawsze się nie zawiodłem 😉
Wygląda obiecująco, na pewno na plus możliwość dodawania wielu produktów czy zarządzania kilkoma sklepami z jednego miejsca, ale na minus cena pakietu
Super!!!
Może i ma to jakiś sens
Magento będzie mogło obsługiwać nawet bardzo dużą liczbę zamówień w jednym czasie, sprawnie zarządzać bogatym asortymentem oraz przyjmować liczne płatności realizowane w różny sposób.
Mimo wszystko uważam, że Presta i Woocommerce mają więcej zalet niż Magento.
Dzięki za opinię 😀
Mam mieszane uczucia co do Magento, są lepsze rozwiązania
Na przykład? 😀