Artykuły biurowe oraz urządzenia do biur
Choć dzisiaj trudno wyobrazić sobie firmę bez takich urządzeń biurowych, jak komputery, drukarki i niszczarki do dokumentów, to jeszcze nie tak dawno niezbędnym wyposażeniem biura była kserokopiarka (którą zastąpiły wielofunkcyjne drukarko-kopiarki) czy faks – ten zastąpiła korespondencja elektroniczna. Są jednak elementy tradycyjnego wyposażenia, bez których trudno wyobrazić sobie sprawną pracę biura. Mimo że wszyscy korzystamy z laptopów, wszelkiego rodzaju przybory do pisania pozostają niezastąpione.
Podstawowe elementy wyposażenia biura
Jak wybrać odpowiednie urządzenia biurowe i artykuły biurowe dla firmy? Wobec mnogości materiałów biurowych i papierniczych łatwo się pogubić, a każdy, kto kiedykolwiek wyposażał biuro, spotkał się z materiałami, które okazywały się nieprzydatne lub fatalnie wykonane. Są też takie przedmioty, które okazują się niezastąpione.
W trakcie zebrań i spotkań niezastąpiona okazuje się biała tablica z mazakami, najlepiej takimi, które wyposażone są w gąbkę. W biurze nie może zabraknąć długopisów – najwięcej zużywa się czarnych i granatowych, ale podczas tworzenia notatek warto mieć kilka zestawów barwnych długopisów. Do opisywania dokumentów i prezentacji – czyli do pisania na materiałach innych niż papier, potrzebne będą markery permanentne lub specjalne markery do opisywania płyt. Podczas analizowania i dyskusji nad drukowanymi dokumentami sprawdzają się barwne zakreślacze o intensywnych barwach. Jednocześnie warto pamiętać o korektorach w taśmie lub w formie długopisu – ułatwią schludne naniesienie poprawek bez konieczności kreślenia dokumentów. Jeżeli w firmie funkcjonuje recepcja, warto wyposażyć ją w długopisy na sprężynce lub łańcuszku. Kupując takie artykuły biurowe jak przybory do pisania, należy zwrócić uwagę na podaną na opakowaniu długość linii. Informuje ona, jak bardzo wydajny jest dany długopis. I choć może się wydawać, że nie ma znaczenia, czy dany długopis może narysować 1000 metrów, czy 4500 metrów – to im większa firma, tym więcej można zaoszczędzić na takich drobiazgach, wybierając wydajniejsze przybory.
Klucz to ergonomia
W samym centrum wyposażenia do biura są meble biurowe. To od nich oraz ich organizacji zależy komfort pracy, a ten przekłada się na wydajność pracowników, na ich zaangażowanie oraz na zadowolenie z wykonywanej pracy. Meble biurowe muszą spełniać wymagania narzucane przez przepisy o BHP, ale warto też, by tworzyły przyjazną atmosferę w miejscu pracy. Stanowisko pracy biurowej, definiowane z punktu widzenia przepisów to miejsce wyposażone w środki i przedmioty pracy biurowej, przy pomocy których pracownik wykonuje działania w ramach przyjętego w firmie podziału zadań. Nowoczesny pracodawca wie, jak ważna jest troska o zdrowie pracownika. Dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu i wyposażeniu stanowiska pracownik biurowy jest w stanie skutecznie pracować, nie doświadczając przykrych konsekwencji wynikających z długotrwałym siedzeniem w jednej pozycji przez kilka godzin każdego dnia. Dlatego tak ważne jest wybranie ergonomicznych biurek i foteli, umożliwiających dostosowanie ich do wzrostu, postury i wykonywanych przez pracownika zajęć. Odpowiedniej jakości komputer – przede wszystkim ergonomiczna klawiatura i mysz oraz wysokiej jakości monitor to oczywisty wymóg w większości firm. A do zachowania porządku przyda się przy biurku niszczarka do dokumentów.
[kkstarratings]
Źródło: Artykuł partnerski
19 komentarzy
Laptop wystarczy, ewentaulanie smartgon D:
Tyle tej papierologii ostatnio że na sprzęt to tego trzeba wydawać dodatkowo
Zależy od działalności czy będą potrzebne
Mi wystarczy łóżko hah
Nie mało żeśmy
Zarządzać biurem można na szczęście zdalnie
Bardzo ciekawy blog pozdrawiam i zapraszam do mnie
<3
A pkb niemiec wzrosło o 0,1 % hah
Wyposażenie biura jest bardzo ważne. Istotne jest, aby rzeczy były dobrej jakości, szczególnie sprzęt elektroniczny taki jak laptopy czy drukarki, z których korzysta się praktycznie cały dzień.
Bardzo ciekawy i pomocny artykuł. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam
Bardzo ciekawy artykuł – odpowiednie wyposażenie biura może być kluczem do produktywności 🙂
W naszym przypadku odpowiednie wyposażone biuro to istotny element wydajności.
Drukarka rzecz święta 😉
Bez wątpienia ma swoje przewożenie, ale również zmiana otoczenia wpływa pozytywnie na pracę kreatywną
Dzięki za wpis,
Dzięki za odwiedziny 😀
Według mnie są to jedne z ważniejszych rzeczy, które usprawniają pracę w biurze. Gdy niszczarka do papieru i plastiku jest w stanie pociąć 2 kartki na raz, taśma klejąca rwie się i nie potrafi skleić kartonu, drukarka wciąga kartki a zszywacz rozpada się w rękach to niestety praca idzie bardzo pomału 🙂 nie warto oszczędzać na podstawowych materiałach
Pewnie, rozpraszaczom mówimy nie