Co to jest SEO? Poradnik dla zielonych
Nie raz pewnie słyszałeś o SEO, nie mając bladego pojęcia, co też ten modny skrót może oznaczać. Podpowiem, że przyda ci się, jeśli wśród postanowień noworocznych masz założenie bloga lub już go prowadzisz, ale poza tobą nikt tam nie zagląda. Czas to zmienić!
Search Engine Optimization
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimization), czy też po prostu pozycjonowanie stron, to nic innego jak strategie, dzięki którym dana strona znajdzie się wysoko w Googlach. Masz głowę pełną pomysłów na wartościowe teksty? To świetnie, ale żeby twoja witryna była widoczna dla internautów, nie wystarczy fajnie pisać, wstawiać super grafiki czy innych bajerów. Ważne jest także to, czego na pierwszy rzut oka nie widać.
Eksperci z warszawskiej agencji SEO Miromind wyjaśniają, że SEO dzieli się z grubsza na dwie kategorie: optymalizację na samej stronie (ang. on-site optimization) oraz poza nią (ang. off-site optimization).
Optymalizacja on-site
Dobra strona to taka, która zawiera słowa kluczowe. Szukając prezentów w okresie świątecznym, wpisujemy w wyszukiwarkę takie hasła jak “prezenty świąteczne”, “prezent dla dziewczyny” czy “jaki prezent dla szefa”. Warto więc wpleść takie frazy w treść strony, jeśli prowadzimy sklep z upominkami. W ustaleniu najpopularniejszych słów kluczowych z naszej branży pomogą nam specjalne programy, takie jak Keyword Tool czy Ahrefs. Innym sposobem jest po prostu skorzystanie z podpowiedzi, jakie oferuje nam sam Google, kiedy czegoś szukamy. Treść strony musi być oczywiście oryginalna – nasze notowania spadną, jeśli system wykryje plagiat.
Oprócz przemyślanej treści ważna jest też sama struktura strony. Niebanalne znaczenie mają nagłówki, długość artykułów, logiczny podział na podkategorie, a także powiązania pomiędzy podstronami. Poprawnie zaplanowana strona staje się czytelniejsza zarówno dla algorytmów Googla, jak i dla jej użytkowników. Zdarza się, że już istniejącą stronę trzeba gruntownie przebudować, łącznie ze zmianami w kodzie HTML, aby odpowiadała wymaganiom SEO. Dlatego warto pomyśleć o optymalizacji już przy jej zakładaniu.
Optymalizacja off-site
Wydawałoby się, że napisanie treści strony i dostosowanie jej struktury oraz budowy pod kątem SEO zapewni nam marketingowy sukces. Nic bardziej mylnego – kolejnym krokiem jest wypromowanie jej w sieci. Tutaj wkracza tzw. linkowanie (ang. link building). Żeby strona miała wysoką pozycję w Googlach lub innej wyszukiwarce, muszą do niej prowadzić hiperlinki z innych portali. Im więcej innych stron wspomina o tobie i im wyższej jakości są to strony, tym wyżej stoisz w rankingu. Za umieszczenie swojego linka na dobrej jakości portalach i blogach najczęściej trzeba zapłacić. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żebyś zaproponował komuś umieszczenie go za darmo – w zamian za napisanie fajnego tekstu na jego bloga.
W dzisiejszym świecie niełatwo jest się przebić, a w zmieniającym się gąszczu internetu jest to chyba jeszcze trudniejsze. Jednak ciężka praca się opłaca! Zachęcam cię, żebyś pobuszował jeszcze dzisiaj w necie. Kto wie, może twoja przygoda z SEO właśnie się zaczęła?
[kkstarratings]
Źródło: Artykuł partnerski
2 komentarze
Według mnie SEO jest jednym z najważniejszych narzędzi do promowania biznesu w sieci. Dzięki temu możemy zwiększyć ruch na stronie internetowej i poprawić wyniki na liście wyszukiwań dla konkretnych słów kluczowych.
Dokładnie!