Czy pozycjonowanie jest skuteczne?
Coraz więcej czasu spędzamy w Internecie – to fakt. Potwierdzają to statystyki – według najnowszego raportu Digital 2022: Poland w naszym kraju internauci codziennie korzystają z sieci aż przez 6 godzin i 39 minut. Między innymi to sprawia, że reklama online staje się dużo bardziej opłacalna niż tradycyjna. Jedną z najpopularniejszych form marketingu cyfrowego jest obecnie optymalizacja SEO. Czy słusznie? O tym, czy pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczne, piszemy poniżej. Zapraszamy do lektury!
Co to jest pozycjonowanie stron WWW?
Bez względu na to, w jakiej branży działasz, co sprzedajesz i jakie usługi oferujesz, to musisz promować swój biznes w sieci. Należy sobie zdać przy tym sprawę, że sama firmowa strona WWW to dziś za mało, aby osiągnąć sukces i pozyskiwać klientów online. Dlatego też marketing cyfrowy zyskuje na popularności.
A dla wielu najskuteczniejszą formą reklamy internetowej jest pozycjonowanie. Tym mianem określa się praktyki – znane również jako SEO, dzięki którym serwis zdobywa wyższe pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe.
Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie stron to długi i często niełatwy proces, który obejmuje wiele praktyk on- i off-site. W jego ramach należy podjąć takie działania jak:
- optymalizacja treści – publikuj wysokiej jakości zawartość z dopasowanymi słowami kluczowymi, atrakcyjną formą, poprawnym linkowaniem wewnętrznym, właściwą hierarchią nagłówków oraz odpowiednią strukturą;
- optymalizacja techniczna – zadbaj o kluczowe elementy strony WWW: zapewnij bezpieczeństwo, stwórz poprawne adresy URL i właściwe meta dane, zoptymalizuj grafiki, popraw szybkość ładowania i strukturę witryny, dostosuj serwis do różnych urządzeń, wyeliminuj kopie treści, wdróż linkowanie wewnętrzne itp.
- link building – zbuduj wartościowy i różnorodny profil linkowy do swojej witryny: pozyskuj odnośniki z wysokiej jakości serwisów oraz publikuj materiały z linkami w różnych miejscach sieci (mogą to być np. katalogi firm, wizytówka w Google Moja Firma, fora internetowe czy Social Media).
Dzięki takim praktykom SEO Twoja witryna stanie się wartościowa zarówno dla Google, jak i użytkowników. Pamiętaj, że o ranking należy dbać nieustanie – będzie to wymagać od Ciebie prowadzenia działań na bieżąco, wykorzystania wiedzy technicznej i stałego dopasowywania serwisu do wytycznych wyszukiwarki.
Czy pozycjonowanie się opłaca?
Prowadzisz biznes, ale nie działasz jeszcze w sieci? A może aktywnie promujesz swoją firmę w Internecie, ale Twoja witryna nie pozyskuje nowych klientów? W takiej sytuacji z pewnością chcesz dowiedzieć się, czy pozycjonowanie jest skuteczne. Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna – oczywiście, że tak! I mamy na to aż 5 dowodów.
- Zoptymalizowana strona gwarantuje lepszą widoczność w Google
Większość internautów poszukuje w sieci informacji o produktach i usługach. Po wpisaniu interesującej ich frazy wybierają strony WWW, które znajdują się w Top 10 wyników wyszukiwania.
Aby potencjalni klienci mogli więc trafić na Twoją witrynę, to musi znaleźć się ona wysoko w Google. Im serwis jest lepiej zoptymalizowany, tym roboty wyszukiwarki umieszczają go wyżej w rankingu. To zaś zapewnia dużo lepszą widoczność Twojej marki w Internecie.
- Pozycjonowanie to szansa dla małych i średnich biznesów
Bez względu na to, w jakiej branży działasz, to możesz założyć, że Twoja konkurencja jest już aktywna w sieci. Pozycjonowanie stron WWW to jeden z najskuteczniejszych sposobów, aby wyprzedzić rynkowych rywali. Dzięki działaniom SEO możesz przy stałym budżecie budować pozycję swojej marki na lata.
To świetne rozwiązanie, jeśli dopiero rozwijasz swój biznes i nie możesz zainwestować w promocję tak dużo, jak większe firmy.
- Dzięki SEO docierasz do potencjalnych klientów
Czy wiesz, że pozycjonowanie jest według wielu jedną z najskuteczniejszych form marketingu cyfrowego? Dzieje się tak, ponieważ – jak już zostało wspomniane wcześniej – znaczna część użytkowników szuka produktów i usług poprzez wyszukiwarkę internetową.
Za sprawą wysokiej widoczności w Google możesz więc dotrzeć do klientów, którzy już w pierwszym kontakcie z ofertą, chcą z niej skorzystać. Nie musisz martwić się, że trafisz do osób kompletnie niezainteresowanych Twoimi towarami.
- Optymalizacja SEO zapewnia lepszą świadomość marki w sieci
Czy wiesz, że pozycjonowanie wpływa na rozpoznawalność Twojej firmy w Internecie? Dzięki działaniom SEO serwis pojawia się w wynikach wyszukiwania na szereg różnych zapytań, produkty i usługi są recenzowane na zewnętrznych serwisach, a sama marka jest obecna w Social Mediach.
Taka promocja w sieci sprawia, że internauci nie tylko kojarzą firmę, ale mają do niej również większe zaufanie. To zaś może spowodować, że częściej będą decydować się na skorzystanie z Twojej oferty.
- Pozycjonowanie = rozwój biznesu i wzrost zysków
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że możesz pozycjonować swoją stronę zarówno lokalnie, jak i globalnie. Dzięki temu efektywnie rozwijasz swój biznes. Za sprawą skutecznych działań SEO docierasz do nowych klientów, co sprawia, że firma się rozrasta. A dzięki pozyskanym odbiorcom możesz rozszerzać swoją ofertę i zwiększać zyski przedsiębiorstwa z każdym kolejnym miesiącem.
Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne?
Wciąż zastanawiasz się, czy pozycjonowanie jest skuteczne? W takim razie musisz wiedzieć, że marketing w wyszukiwarkach uważa się za niezawodny sposób na pozyskiwanie nowych klientów – z kilku powodów.
- Dzięki działaniom SEO wiesz, co jest najczęściej wyszukiwane w branży, poznajesz preferencje klientów, śledzisz reakcje odbiorców i możesz przygotować firmę oraz stronę na zmieniające się trendy.
- Pozycjonowanie stron przynosi długotrwałe i wymierne efekty, które warto poddać dokładnej analizie. SEO jest bowiem mierzalne – dzięki różnorodnym narzędziom możesz np. monitorować postępy w rankingu Google.
- Optymalizacja pod wyszukiwarki umożliwia dotarcie ze spersonalizowanym przekazem do konkretnego grona odbiorców – klientów potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Jest to więc przekaz zorientowany na wywołanie konkretnego działania przez użytkowników.
Jak widzisz, pozycjonowanie może przełożyć się na osiągnięcie konkretnych celów biznesowych.
Pamiętaj, że oceniając skuteczność działań SEO, należy wziąć pod uwagę różne efekty optymalizacji. Może być to zarówno wzrost ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania, jak i poprawa pozycji poszczególnych słów kluczowych w rankingu Google. Kluczowe jest, aby nie skupiać się wyłącznie na jednym wskaźniku.
Skuteczne pozycjonowanie – od czego zależy? Podsumowanie
Wiesz już, że pozycjonowanie przynosi wiele korzyści. Musisz jednak pamiętać, że jednocześnie jest procesem długotrwałym, złożonym i dość skomplikowanym – szczególnie jeśli dopiero zaczynasz działać w sieci. Na pierwsze efekty optymalizacji trzeba czekać czasami nawet kilka miesięcy.
Poza tym na skuteczność działań SEO wpływa wiele czynników rankingowych – od historii domeny, przez unikalne i wartościowe treści, po linkowanie wewnętrzne czy zewnętrze. Dlatego też tylko wartościowa strona internetowa, która spełnia rygorystyczne wymogi wyszukiwarki oraz oczekiwania użytkowników może znaleźć się w Top 10.
Zastanawiasz się, czy Twoja firmowa może osiągnąć topowe pozycje w Google? Zdecydowanie tak! Aby zwiększyć swoją szansę na sukces w sieci, skorzystaj z pomocy specjalistów. Agencja marketingowa WeNet wie, jak skutecznie pozycjonować strony WWW. Wybierz najlepszą ofertę i zyskaj:
- pakiet skrojony do potrzeb Twojej firmy, a w nim: audyt SEO (dzięki któremu poznasz kondycję swojego serwisu), optymalizację techniczną, marketing treści, pozyskiwanie naturalnych linków, założenie wizytówek w katalogach, aktywność w Social Mediach i Google Moja Firma;
- pomoc dedykowanego opiekuna na każdym etapie współpracy oraz wsparcie specjalistów SEO i SEM, którzy mają długoletnie doświadczenie w pozycjonowaniu;
- transparentne i regularne raporty, dzięki którym sprawdzisz prowadzone przez fachowców działania SEO na Twojej stronie i poznasz efekty optymalizacji.
Zamów już dzisiaj darmową konsultację na WeNet.pl. Przekonaj się, jak skuteczne może okazać się pozycjonowanie dla Twojego biznesu.
Źródło: Artykuł partnerski
42 komentarze
Oczywiście że skuteczne trzeba tylko dobrze to zrobić
Jak wszystko 😀
Pomysł na pewno nie dla każdego ale praca dająca satysfakcję
Oczywiście że tak
Super!
Dzięki 😀
Wygląda przyzwoicie
Dzięki 😀
Czy właśnie seo być polecił jako najlepszą formę marketingu?
Nie ma tutaj jednej odpowiedzi tak jak nie ma jednej odpowiedzi na pytanie jaki samochód wybrać. Każdy biznes jest inny, każdy ma inne cele i budżety. Mimo wszystko uważam, że warto inwestować chociażby w content marketing i chociażby na próbę.
Jest, chociaż zależne od kaprysów googla, ale lepiej pozycjonować niż nie
Zgadzam się 🙂
Ciekawe
Dzięki 😀
Warto jak sie ma na to środki bo małe kwoty niewiele pomogą
Na pewno na kluczowe frazy, ale długi ogon ma sens z małym budżetem
Jest o na pewno lepsze od adsów
Na pewno efekt wytrzymuje dłużej 😀
Mocne!
Dzięki 😀
super
Dzięki 😀
ok
😀
Na pewno wartościowe działania
Im lepiej zrobione tym lepszy efekt
Skorzystałam z oferty agencji marketingowej i powiem szczerze, że pozycjonowanie stron jest jak najbardziej skuteczne. Moja sklep internetowych przynosi teraz o wiele więcej zysków, niż przedtem.
Jak najbardziej zachęcam do pozycjonowania!
Genialnei opisane
Dziękuję 🙂
Bardzo skuteczn 😉
😀
Umiejętne pozycjonowanie wykonane przez specjalistów w branży SEO jest skuteczne i ma długotrwałe działanie. Zadbanie o widoczność strony w sieci gwarantuje, że konsumenci dostaną się na nią poprzez wyszukiwarkę znacznie częściej.
To prawda 🙂
Pozycjonowanie pomaga firmom z każdej branży. Istnieją agencje, które specjalizują się np. w marketingu placówek medycznych. Ta branża wymaga przestrzegania określonych przepisów.
Dokładnie tak
Świetny i merytoryczny artykuł.
Dziękuję!
Jest na pewno bardzo korzystną formą dla każdego.
Zgadzam się 🙂
Pozycjonowanie przynosi wiele wymiernych korzyści w wielu branżach.
Zgadzam się!