Dlaczego warto zawrzeć umowę serwisową dla kserokopiarki?
Szukasz dobrej kserokopiarki do biura? W takim przypadku warto pomyśleć o zakupieniu urządzenia od firmy specjalizującej się w doradztwie w doborze, a także świadczącej usługi serwisowe. Wówczas można zawrzeć umowę serwisową, która jest bardzo pomocna nie tylko przy wystąpieniu usterek, ale również na co dzień, aby mieć pewność, że urządzenie będzie działało niezawodnie.
W biurach kopiarki używane są na co dzień, nierzadko wykonując setki kopii. Również nowoczesne urządzenia mogą być wykorzystywane do drukowania, skanowania czy faksowania. Zatem brak tego rodzaju urządzeń biurowych nawet na jeden dzień może być poważnym problemem. Wówczas, gdy ma się podpisaną umowę serwisową, w takiej sytuacji można zapomnieć o kłopotach związanych z usterkami. W związku z tym decyduje się na nie coraz więcej firm, które chcą zakupić kopiarkę.
Umowa serwisowa i serwisowo-materiałowa
Umowa serwisowa jest specjalnym typem umowy, która podpisywana jest z firmą najczęściej zarówno dostarczająca, jak i serwisującą sprzęt biurowy. Pełni rolę pewnego rodzaju „ubezpieczenia” i jest szybkim sposobem na rozwiązanie problemów dotyczących obsługi kserokopiarek oraz innego rodzaju sprzętu.
W ramach umowy serwisowej firmy zapewniają zazwyczaj:
- dojazd do klienta w celu wykonania naprawy na miejscu
- usuwanie wszelkiego rodzaju usterek sprzętu
- kompleksową pomoc techniczną
- wymianę części i podzespołów zgodnie z zapotrzebowaniem
Umowa serwisowa najczęściej łączona jest z materiałową – w tym przypadku klient otrzymuje kompleksową obsługę, która obejmuje nie tylko wsparcie serwisowe, ale również dostarczanie materiałów eksploatacyjnych, w tym tonerów oraz papieru.
Dzięki temu firma, która ma zawartą umowę serwisową czy serwisowo-materiałową, może otrzymać pomoc bez czekania, często nawet tego samego dnia, ponieważ firmy gwarantują dojazd do klienta we wskazanym czasie, na przykład do 4-6 godzin od zgłoszenia. W związku z tym serwis kserokopiarek nie wymaga wówczas poszukiwania specjalistów, ponieważ wystarczy tylko wykonać telefon.
Korzyści z zawarcia umowy serwisowej
Przede wszystkim to wygoda, ponieważ w trakcie eksploatacji urządzenia to firma serwisująca odpowiedzialna jest za jej naprawę oraz prowadzenie rutynowych wymian części zamiennych oraz tonerów, bębnów i innych elementów. W związku z tym wszelkie ryzyko związane z awariami sprzętu przechodzi na firmę serwisującą, która zgodnie z zawartą umową będzie musiała zająć się sprzętem. W sytuacji, gdy usterka będzie poważna, firma może dostarczyć też urządzenie zastępcze. Firma bez potrzeby zgłoszenia klienta przeprowadza w wyznaczonym czasie prace konserwatorskie, dlatego też można mieć pewność, że kserokopiarka będzie działała zawsze bez zarzutu.
Jedynym kosztem związanym z zawarciem umowy jest ryczałt naliczany za każdą wykonaną kopię. W przypadku umów serwisowo-materiałowych klient otrzymuje wszelkie materiały eksploatacyjne, w tym tonery, papiery, dlatego też nie musi zajmować się tym we własnym zakresie. Firmy pracujące w ramach umów najczęściej oferują kilka różnych pakietów rozliczeń, dlatego też można dopasować je do zapotrzebowania biura.
Gdzie zawrzeć dobrą umowę serwisową?
Oczywiście, najlepiej tam, gdzie zakupiło się urządzenie, ponieważ wtedy można załatwić wszystko za jednym razem. W związku z tym przy poszukiwaniu dobrej firmy sprzedającej kserokopiarki warto także zobaczyć, jaki zakres usług oferuje ona w ramach umów serwisowych i serwisowo-materiałowych. Nie warto jednak tylko kierować się ceną, ponieważ to jakość obsługi powinna być najważniejsza.
Jeżeli szukasz dobrej firmy zajmującej się sprzedażą kserokopiarek, a także wykonującej usługi serwisowe, również w ramach korzystnej umowy serwisowej, wybierz Fix&Print w Warszawie. Firma posiada szerokie doświadczenie w swojej branży i swoim klientom zapewnia pełną obsługę. Dopasowuje się do ich potrzeb i proponuje rozwiązania spełniające wszystkie ich oczekiwania.
Artykuł sponsorowany
2 komentarze
serwis serwisem, ale lepiej wynająć kserokopiarkę czy kupić? W przypadku dzierzawy serwis jest chyba w cenie, tak?
przede wszystkim trzeba poznać specyfikę klienta i dopasowac odpowiedni sprzęt do potrzeb.
Zapraszam do kontaktu z Michalem Golebiewskim z fixandprint doradzi