E-commerce – czego nie wiesz?
Handel elektroniczny już dawno zdominował całkowicie światowy rynek sprzedaży. Niesamowity rozwój technologiczny poprzedniej dekady sprawił, że dziś każdy z nas nosi ze sobą komputer w kieszeni. Komputer, z którego można robić zakupy. Popularność i powszechność internetu, smartfonów i komputerów sprawiła, że to właśnie ecommerce stało się szansą na świetnie prosperujący interes, który możemy prowadzić nawet z domowego zacisza. Bardzo dużym plusem e-commerce jest niski próg wejścia, gdyż już kilka tysięcy złotych wystarczy na np. zbudowanie w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego. O e-commerce w internecie mówi się dużo i z roku na rok rośnie liczba wyznawców tej formy zarabiania. Zapraszam do głębszego zapoznania się z tematem.
Czym jest e-commerce?
Tłumacząc ten termin na język polski otrzymamy zgrabne sformułowanie “handel elektroniczny”. Co to oznacza? Nic innego jak działalność gospodarczą opartą w swoim działaniu na nowych rozwiązaniach technologicznych. Jak nie trudno zgadnąć najpopularniejszą działalnością e-commerce są wszelkiej maści sklepy internetowe i portale aukcyjne, które świadczą usługi robienia zakupów bez wychodzenia z domu (lub zupełnie przeciwnie – gdziekolwiek jesteś). Dzieje się tak nie bez powodu, gdyż koszty prowadzenia działalności online są znacznie niższe niż te które czekają na nas przy np. prowadzeniu fizycznej placówki. Dodatkowo handel online daje nam praktycznie nieograniczone możliwości marketingu poprzez internet i wszelkiego rodzaju media społecznościowe.
Od czego zacząć?
Przygodę z e-commerce zaczyna się stosunkowo łatwo i wszystko zależy od tego, jaki rodzaj biznesu chcemy założyć. W tym artykule skupię się jednak na sklepach internetowych, gdyż to one posiadają (i pewnie sytuacja dłuugo się nie zmieni) największą popularność.
Zakładanie sklepu internetowego to nic trudnego, jednak założenie i po prowadzenie dochodowego sklepu internetowego to już nie lada wyzwanie.
Pierwsza decyzja, jaką przyjdzie nam podjąć to oczywiście wybór domeny. Kiedy prowadzimy już działalność pod jakąś nazwą własną, to sprawa jest prosta, ale gdy sklep internetowy jest dla nas zupełnie nowym projektem, wybór nazwy i domeny należy uwarunkować według 3 wytycznych:
- nazwa musi być prosta, żeby łatwo zapadać w pamięć
- nazwa musi być charakterystyczna, co pozwoli wzmocnić nasz brand
- nazwa powinna kojarzyć się kategoria usług lub produktów, którą chcemy sprzedawać.
Później wystarczy już tylko trochę technikalii, czyli wybór serwera i oprogramowania.
Jaką platformę do sklepu internetowego wybrać?
Na rynku mamy wiele usług oferujących gotowe rozwiązania pod e-commerce. Wystarczy wykupić pakiet, wybrać wygląd naszego sklepu i można z marszu dodawać produkty. Takie rozwiązania oferują między innymi takie platformy jak IAI Shop, Shoplo, GoShop czy Shopper. Rozwiązania komercyjne są świetne, jeżeli możemy pozwolić sobie na stały koszt abonamentu oraz stosunkowo dużą opłatę wdrożenia (na start). Dla tych, którzy wszystko chcą zrobić samemu, pozostają darmowe CMS takie jak QuickCart, PrestaShop czy WooCommerce (wersja lite jest za darmo).
Co potem?
Gdy już nasz sklep internetowy będzie gotowy, a nasze produkty będą już skatalogowane i opisane na stronie sklepu, nie pozostaje nam nic innego jak sprzedawać i cieszyć się zyskiem. Tylko że bez odwiedzających nie będzie tego zysku, a bez marketingu nie będzie odwiedzających. Co w takim razie? Musimy zadbać o kampanie reklamowe oraz pozycjonowanie. Promocja w sieci i walka o zasięgi to klucz do jakiegokolwiek sukcesu. Warto o tym pamiętać i nie oszczędzać na tym, gdyż im większe środki na kampanię reklamową, tym większy potencjał w sprowadzaniu klientów 🙂
Zobacz też: Pomysł na biznes – sklep internetowy
oraz czym kierować się wybierając konto firmowe.
11 komentarzy
Nie każda osoba, która chce sprzedawać produkty przez Internet musi zaczynać od zakładania własnego sklepu internetowego. Na początek warto przetestować sprzedaż korzystając z platform handlowych typu Shopon.pl. Na takiej platformie możesz wystawiać produkty i sprzedawać, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów związanych z prowadzenie sklepu internetowego. Jeżeli okaże się, że popyt na oferowane przez Ciebie produkty jest wysoki, wtedy można rozważyć inwestycję we własny sklep internetowy.
[…] Zobacz też: E-commerce – czego nie wiesz? […]
Krótko i treściwie 🙂 Coś czuje, że ten rok przyniesie nam jeszcze więcej sklepów internetowych i to nie tylko przez zakaz handlu w niedzielę 🙂
Zakaz handlu w niedzielę to tylko jeden z powodów wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych. Kolejna sprawa to temat, że większa ilość użytkowników korzysta z kanałów mobile i za jej pomocą kupuje przedmioty w sieci. W ciągu najbliższych lat prognozowane jest, że ilość transakcji w e-commerce wzrośnie o ponad 240 % 😉
Zakładając sklep internetowy, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji, która go zaprojektuje nie tylko uwzględniając wymagania klienta ale przede wszystkim UX.
Rewelacyjny jest ten wpis
Dzięki 😀
Zaciekawiły mnie informacje w tym wpisie.
Super! 🙂
Wiele można się dowiedzieć dzięki tak świetnym wpisom.
Dzięki 😀