Metody nadruku logo firmowego na gadżetach reklamowych
Gadżety z nadrukiem stały się absolutnym standardem w komunikacji wizerunkowej. Przydają się podczas różnego rodzaju kampanii promocyjnych – zarówno nastawionych na odbiorcę masowego, jak i tych na niewielką skalę. Jednak mało kto zastanawia się nad tym, w jaki sposób grafika z logo promowanego brandu trafia na kubek, długopis czy parasol. Interesuje Cię, jak powstają? Przedstawiamy najpopularniejsze metody nadruku.
Wybór konkretnej metody wykonania nadruku jest uzależniony od wielu czynników. Te najważniejsze to:
- materiał, z którego jest wykonane akcesorium do zadrukowania – inną techniką znakuje się np. drewno czy tkaninę, a inną ceramikę lub tworzywa sztuczne,
- specyfika wykonywanego nadruku – to, jaka jest jego wielkość, rozdzielczość czy kształt,
- budżet na wykonanie gadżetu – niektóre technologie są bardziej ekonomiczne, a inne wyróżniają się maksymalną precyzją oraz zapewniają maksymalną trwałość,
- technologie, jakie stosuje wybrany producent gadżetów.
Dlatego jak podkreśla ekspert z OpenGift.pl, warto skonsultować metodę wykonania nadruku logo firmowego ze specjalistą i rozważyć wszystkie dostępne opcje.
Jakie są najpopularniejsze metody nadruku?
Metod stosowanych podczas znakowania gadżetów reklamowych jest wiele. Oto te najważniejsze.
- Tampodruk
W tej metodzie nadruk na materiał docelowy przenosi się przy pomocy specjalnego tamponu. Jest znana od wielu lat i dość uniwersalna, a przy tym tania. Metoda tampodruku sprawdza się m.in. przy znakowaniu gadżetów z tworzyw sztucznych, a także ceramiki (np. kubki), szkła, metalu, drewna, a nawet miękkich materiałów, np. pianki poliuretanowej.
- Sublimacja
Ekologiczna i trwała metoda znakowania gadżetów. Może być wykorzystana m.in. do nanoszenia nadruku na akcesoria z porcelitu (kubki), odzież sportową i akcesoria z tworzyw sztucznych. Polega na przenoszeniu wydruku na powierzchnię, która została uprzednio pokryta lakierem poliestrowym, lub na materiały poliestrowe.
- Termotransfer
Polega na wydrukowaniu grafiki na specjalnym papierze transferowym, a następnie naniesieniu go na docelowy gadżet. Sprawdza się przy szybkim i ekonomicznym znakowaniu gadżetów tekstylnych – np. koszulek, leżaków reklamowych, parasoli czy torb promocyjnych. Idealny do zadruków wielokolorowych, a także do znakowania mniejszych gadżetów.
- Sitodruk
To optymalna technika do znakowania wszelkich dużych gadżetów – np. leżaków reklamowych, parasoli czy toreb. Polega na wykonaniu specjalnego szablonu i przykładania go w miejscu zadruku, a następnie zastosowania specjalnych materiałów światłoutwardzanych, nakładanych na szablon.
- Grawer
Grawer jest metodą trwałego nanoszenia nadruku na przedmiot – m.in. z metalu szkła czy drewna i polega na fizycznym wyżłobieniu pożądanego kształtu. Dziś grawerunek – zwłaszcza przy produkcji gadżetów reklamowych – wykonuje się najczęściej przy pomocy specjalistycznego lasera.
- Druk cyfrowy UV
Idealny do znakowania płaskich gadżetów lub gadżetów 3D – np. kart pamięci czy pendrive’ów. Polega na realizacji „standardowego” druku cyfrowego wysokiej jakości przy pomocą specjalnego, termoutwardzanego tworzywa, które zapewnia długą trwałość.
Warto wspomnieć również o: naklejkach epoksydowych, hafcie komputerowym, etykietach cyfrowych czy transferze ceramicznym. Dopytaj o te metody podczas wybierania kolejnej partii gadżetów reklamowych i omów ich zalety oraz wady z ekspertem. Dzięki temu wybierzesz taką, która pozwoli wyprodukować estetyczne i trwałe akcesoria w optymalnej cenie.
[kkstarratings]
Źródło: Artykuł partnerski
10 komentarzy
Zawsze ciekawiło mnie jak to się dzieje. Ile to można się dowiedzieć z przypadkowego bloga xd
U nas przy pendrive’ach wykorzystano właśnie metodę druku cyfrowego UV, wyszło przekozacko.
Wygląda intrygująco
Ja działam nieco w nowszej technologii
<3
Fajny blog, cieszę się ze go znalazłem
Nie wiedziałem, że jest aż tyle technik. Dzięki za prezentację!
ok
Ciekawy bardzo przydatny artykuł. Gadżety reklamowe są obecnie świetną formą reklamy.
Super wpis! Obecnie jest tyle rodzajów druku, że aż człowiek może złapać się za głowę. Tutaj jest wszystko dobrze wyjaśnione