Po co Ci Marekting Automation w sklepie internetowym
Baza lojalnych klientów, którzy regularnie powracają po towary i usługi, to nieoceniona wartość dla każdego przedsiębiorcy, który zajmuje się sprzedażą w Internecie.
By stale udoskonalać i rozwijać relację z klientami, warto skorzystać z dostępnych na rynku kompleksowych narzędzi, dzięki którym przeprowadzanie skutecznych kampanii marketingowych oraz komunikacja z klientami w Internecie są niezwykle łatwe. Technologia Marketing Automation pozwala na efektywne zwiększanie sprzedaży online poprzez uproszczenie złożonych procesów komunikacyjnych z kupującymi za pośrednictwem wielu kanałów. Dzięki temu jesteśmy w stanie trafnie odpowiadać na indywidualne potrzeby i preferencje odbiorców naszych usług.
Zadbaj o to, by klient chciał wrócić
Konsumenci oczekują od usługodawców oraz sprzedawców odpowiednich reakcji na ich oczekiwania względem obsługi oraz gotowości do skutecznego rozwiązywania zaistniałych problemów. Szybka, precyzyjna interakcja z kupującymi to klucz do wypracowania lojalnej siatki odbiorców naszych usług. Retencja klientów to pojęcie, które oznacza zdolność firmy do skłonienia klientów do ponownych zakupów swoich towarów i usług. Powracający kupujący budują stabilność biznesu i w efekcie zwiększają jego rentowność w dalszej perspektywie. W związku z tym kluczowym aspektem jest zadbanie o kompleksową obsługę klienta oraz wielokanałowe dostarczanie najświeższych informacji na temat najnowszych, dostępnych produktów. Co więcej, analiza dokonywana za pośrednictwem dobrze skonfigurowanego narzędzia Marketing Automation pozwala na przekazywanie odbiorcom spersonalizowanych ofert i komunikatów.
Kompleksowe narzędzia do skutecznej komunikacji
Decydując się na korzystanie z oprogramowania dedykowanego do komunikacji z bazą klientów, warto wybrać narzędzie, które dostarczy nam najszerszą funkcjonalność i możliwość dostosowywania środków przekazu do specyfiki oraz potrzeb prowadzonego biznesu. Na przykład narzędzia do newslettera i wielokanałowej komunikacji z klientami nie powinny jedynie umożliwiać rozsyłania wiadomości, ale także monitorować zachowania klientów – takie jak ich aktywność na stronie sklepu, identyfikować zagrożenie utraty kupującego oraz udostępniać natychmiastową możliwość wdrożenia działań naprawczych.
Sposoby na efektywne przyciągnięcie uwagi klienta
Jedną z platform, która umożliwia przedsiębiorcom spójną komunikację z klientami za pośrednictwem wielorakich kanałów jest https://edrone.me. Wybór odpowiedniego scenariusza Marketing Automation, pomoże nam przesyłać klientom najnowsze informacje za pośrednictwem różnych sposób w prosty i zautomatyzowany sposób. Między innymi są to powiadomienia push czy umieszone na stronie internetowej powiadomienia pop-up. Na retencję klientów skutecznie działają także kampanie informacyjne dostarczane poprzez SMS-y i newslettery. Warto także umieścić w witrynie sklepu online ikony social proof, informujące o opiniach innych kupujących, czy zastosowanie web-layer z zaproszeniem do dołączenia do bazy odbiorców wyżej wymienionych źródeł komunikacyjnych.
By jeszcze bardziej zadbać o zadowolenie odbiorców i wyjść na przeciw ich oczekiwaniom, warto zastanowić się nad wdrożeniem w komunikację specjalnych rozwiązań. Mogą być to spersonalizowane oferty oparte o analizę wcześniej dokonanych zakupów klienta na stronie sklepu lub propozycje zakupu innych produktów dostępnych na witrynie, które dodatkowo wybrali kupujący, którzy zdecydowali się na zakup tych samych towarów co adresat.
Źródło: Artykuł sponsorowany
10 komentarzy
Oszczęność czasu to zdecydowanie niedoceniana rzecz
Rzeczowo i składnie napisane
Ten wpis jest bardzo ciekawy
Ciekawy temat
Fajnie opisane
Warto jest zapoznać się z tak ciekawymi informacjami.
Auomatyzacja to magia którą mało kto rozumie, to potrafi wbić firmę a nawet pracę pojedyczego człowieka na zupełnie inny level
Dobrze jest to wszystko wiedzieć.
Podoba mi się, że pokazaliście konkretne korzyści, takie jak personalizacja oferty czy oszczędność czasu dzięki automatyzacji. Mam pytanie: czy możecie polecić jakieś narzędzia do marketing automation, które dobrze sprawdzają się w małych i średnich sklepach internetowych? Zastanawiam się też, jakie elementy automatyzacji wdrożyć na początek, żeby nie przytłoczyć zespołu technicznego
Pomaga w startowaniu z marketingiem żeby wybrać najlepszą formę dla swojej firmy