Podstawy komunikacji na Facebooku
Obsługa Facebooka to nie tylko posty z kotkami i kawami w poniedziałkowe poranki.
Przeczytaj nasz krótki poradnik o podstawach komunikacji na Facebooku, aby prowadzenie fanpage przyniosło Ci wymierne korzyści.
- Liczba fanów nie jest najważniejsza
Jeśli nie liczba fanów, to co jest najważniejsze? Najważniejsze jest, aby zbudować grupę odbiorców, którzy będą zaangażowani w komunikację – często i chętnie będą reagować na udostępniane przez nas wpisy – udostępniać dalej, komentować, a przynajmniej lajkować. Przeznaczając budżet na pozyskiwanie fanów, w rzeczywistości zapewniamy sobie podwójny koszt – później musimy zapłacić za dotarcie do nich z konkretnym postem. Liczba fanów nie jest tożsama z liczbą odbiorców posta, co sprawia, że korzyści z ich pozyskiwania są dużo bardziej marginalne niż kiedyś.
- Posty produktowe nie wystarczą
Jeśli stawiasz jedynie na przekaz produktowy Twój fanpage przypomina niechcianą ulotkę reklamową. Ważne, aby rożne rodzaje przekazu były między sobą przeplatane. Komunikacja w social mediach i budowa rozpoznawalności są działaniem długofalowym. Po pewnym czasie dzięki temu zagościmy w świadomości odbiorcy i staniemy się jego pierwszy wyborem. Jeśli, na przykład, nasz fanpage poza promocją akcesoriów kuchennych dostarcza także ciekawe przepisy – obserwujący w poszukiwaniu pomysłu na kolację na początek odwiedzi nasz fanpage.
- Prowadzenie fanpage nie ma na celu sprzedaży
Celem strony na Facebooku nie jest sprzedaż. W każdym razie – nie bezpośrednim. Najważniejsze jest wyznaczenie zakresu najważniejszych celów i dostosowanie do nich komunikacji. Jeśli celem naszej komunikacji jest budowanie wizerunku i rozpoznawalności marki, a komunikujemy się z obserwatorami, w sposób, który przybliża nas do tego celu – wówczas jesteśmy na dobrej drodze do zwiększenia sprzedaży.
- Nie należy usuwać negatywnych komentarzy
Usunięcie albo ukrycie komentarza na Facebooku jest jedną z najgorszych decyzji jaką możemy podjąć. Poprzez usunięcie zdania jednego z naszych konsumentów tracimy kontrolę nad sytuacją. Osoba, której komentarz usuniemy najprawdopodobniej powróci do tej kwestii, z jeszcze większymi pretensjami. Taki użytkownik znajdzie sposób, by inni go wysłuchali i znajdzie inny kanał komunikacji.
- Nie bój się reklam na Facebooku
Wystarczą 2 złote dziennie przeznaczone na reklamę na Facebooku, aby dokonać testu jej możliwości. Test musi być podstawą do zweryfikowania, czy dany format ma dla nas sens i jakie korzyści jest w stanie przynieść naszej marce. W momencie, kiedy odnajdziemy optymalną dla nas drogę w ramach Facebook Ads, będzie to inwestycja, a nie tylko koszt. Facebook udostępnia możliwości, dzięki którym możemy w pełni dostosować reklamę do naszych celów i potrzeb.
Artykuł gościnny
3 komentarze
Czy można wiedzieć kto napisał ten artykuł gościnny?
Firma brandbay.
[…] Przeczytaj też o podstawach komunikacji na Facebooku […]