Rynek e-commerce w dobie pandemii
Jeszcze przed wybuchem pandemii Covid-19 zauważalny był silny wzrost branży e-commerce. Natomiast w ostatnich miesiącach, gdzie społeczeństwo praktycznie przeniosło swoje aktywności do Internetu (czy to praca zdalna, czy załatwienie spraw urzędowych, a także robienie zakupów online), dla sektora handlowego naturalnym następstwem było rozwinięcie sprzedaży w sieci. A co za tym idzie, rynek e-commerce zaczął przeżywać swój intensywny rozkwit.
Rola chmury obliczeniowej w e-commerce
Wszystko wskazuje na to, że pandemia Covid-19 będzie miała długoterminowy pozytywny wpływ na rynek e-commerce. Dlatego nawet najbardziej sceptyczni konsumenci są zmuszeni do zmiany przyzwyczajeń z zakupów w sklepie stacjonarnym na rzecz sklepu online. Nie wspominając już o samych sprzedawcach, którzy w bardzo krótkim czasie szukać muszą najskuteczniejszych rozwiązań -takich, które udźwigną o wiele większe niż dotychczas obciążenia. I tu częstym wyborem do obsługi sklepu online okazuje się być chmura obliczeniowa. Outsoursing IT w zakresie chmury obliczeniowej okazuje się być już powszechny. Natomiast korzystanie z serwerów powoli uchodzi do lamusa. Głównym powodem są ograniczone zasoby serwerów, które w sytuacji ogromnego ruchu na stronie, mogą mieć kłopoty z poprawnym funkcjonowaniem, przez co istnieje ryzyko zawieszenia strony – a to w przypadku sklepu online może oznaczać ogromne straty finansowe.
Wielkim atutem chmury obliczeniowej jest jej skalowalność – co w skrócie oznacza, że cała praca IT może zostać wykonana znacznie sprawniej za pomocą kilku kliknięć w panelu administracyjnym. A takich zmian w przypadku sklepów internetowych jest sporo w ciągu roku (chociażby w przypadku sezonowości niektórych sklepów). Ponadto, firmy które oferują usługi chmurowe, ze względu na swoją specjalizację, są w stanie zagwarantować wysoki poziom bezpieczeństwa oraz stabilność clouda. Dane klienta przechowywane są w bezpiecznym centrum danych – podobnie jak w przypadku klasycznych rozwiązań. Poza tym, klient na bieżąco otrzymuje wsparcie w przypadku bieżących aktualizacji czy sytuacji wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń.
Korzystanie z chmury obliczeniowej wiąże się ze stałą dostępnością e-sklepu przy maksymalnym ograniczeniu kosztów, ponieważ klient rozlicza się jedynie ze zużytych zasobów. Przy okazji chmury, klient nie musi zaopatrywać się w liczne serwery i nie martwić się ewentualnymi awariami sprzętowymi, ponieważ wszystko wisi w chmurze 😊
A co to wszystko oznacza dla branży IT?
Obecną sytuację na rynku e-commerce możemy nazwać już transformacją cyfrową. A z każdą transformacją wiąże się praca, jaką w tym wypadku muszą wykonać m.in. specjaliści IT. Nie wszystkie firmy korzystały do tej pory z rozwiązań cloud computing, zaś dzisiejsze okoliczności zmuszają je do wdrożenia nowych rozwiązań w trybie przyspieszonym. Branża IT, to również badania UX – bo przecież strony internetowe sklepów muszą odpowiadać na zmieniające się zapotrzebowanie klientów, muszą generować pozytywne doświadczenia użytkowników, tak by w przyszłości wrócili na stronę e-sklepu. Stąd zapotrzebowanie na specjalistów z obszaru UX nie słabnie w ostatnim czasie.
Rozwój nowoczesnych rozwiązań w branży e-commerce jest już zauważalnym trendem. I nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się zmienić. Przy okazji kryzysu, jakim tym razem jest pandemia, szansę na intensywny rozwój mają zarówno dostawcy jak i odbiorcy usług IT.
Źródło: Artykuł partnerski
21 komentarzy
U mnie też widoczne wzrosty, oby były trwałe
IT już dawno było przyzłością a takie krachy tylko przyśpieszają proces
Bardzo ciekawy wpis
Ograniczenie kosztów to fakt ale też wolniejsze działanie albo jak nie to droższe transfery
To dobry czas dla ecommerce
Super
Obecnie większość osób decyduje się na zakupy w internecie.
Idzie do przodu ale niektóre branże gorzej
Super
Jak zawsze bardzo rzetelny i miły do czytania materiał
W czasie pandemii rynek ecommerce szczególnie się rozwinął. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się sklepy internetowe oraz pozycjonowanie stron internetowych.
Informacje jak najbardziej przydatnen
Naprawdę pomocne wskazówki i porady
Branża e-commerce można powiedzieć, że zyskała na pandemii
Bardzo ciekawy artykuł. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam
Moim zdaniem przez pandemię bardzo rozwinęła się sprzedaż na allegro. Dlatego warto pozycjonować tam swoje aukcje, aby więcej osób mogło na nie trafić.
Zgadzam się, Allegro podjęło kilka bardzo trafionych decyzji przez co mocno zdominowało rynek, na przykład paczkomaty czy smart
Sprzedaż internetowa poszybowała w górę z powodu pandemii, dlatego warto zainwestować teraz w swoją stronę internetową. Nawet jeśli ją mamy, to można ją usprawnić, coś poprawić, aby przyciągnąć więcej klientów.
Pewnie, jeśli nie ma cię w internecie to nie istniejesz 😉
Ciekawie napisany tekst
Dzięki!