Strona firmowa przyjazna SEO – o czym pamiętać?
W obliczu panującej pandemii firmy prowadzące działalność online stały się jeszcze bardziej popularne, dlatego też bardziej zależne od SEO. Tworzenie strony internetowej, by była przyjazna pod kątem SEO wiąże się z wieloma zasadami, dlatego prawie niemożliwym jest wskazanie, które z technik są najbardziej odpowiednie, a które lepiej zignorować. W tym artykule z firmą Smartbees przedstawimy kilka, najważniejszych według nas, elementów SEO.
Wybierz odpowiedni system zarządzania treścią
Podstawowym czynnikiem w walce o widoczność w rankingach jest system CMS dopasowany do potrzeb firmowej witryny. Rynek oferuje wiele systemów zarządzania treścią. Najpopularniejsze z nich to WordPress, Joomla oraz Drupal. Każdy z nich różni się pod wieloma względami. Najpierw sprecyzuj funkcjonalności, na których Ci zależy i dopiero potem rozpocznij poszukiwania technologii. Różne CMS-y oferują różne możliwości, charakteryzują się różnymi parametrami i wymagają przeróżnych zasobów jak np. support czy hosting. SEO to oczywiście jeden z parametrów, którym możesz się kierować, dlatego warto zwrócić uwagę na ten czynnik, sprawdzając np. jakie opcje posiada po wyciągnięciu z pudełka i jak dużo modułów SEO można zintegrować z systemem.
Usuń to, co spowalnia Twoją stronę
Szybkość strony jest krytycznym czynnikiem w SEO, dlatego obecnie wolno ładująca się witryna jest gwoździem do trumny. Wielu użytkowników opuszcza witrynę, której ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy, a Google dawno temu uwzględniło ten czynnik, jako jeden z najważniejszych elementów rankingowych. Co możesz zrobić, by poprawić szybkość ładowania strony? Pozbądź się nieistotnych elementów, które ją spowalniają, jak np. nieużywane i nieaktualne wtyczki, zoptymalizuj obrazy i filmy, by ważyły jak najmniej, usuń zbędne elementy kodu. Upewnij się też, że serwer, z którego korzystasz jest właściwie dobrany do rozmiarów strony, na którym jest ona postawiona.
Sprawdź, czy witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych
Kolejnym bardzo ważnym aspektem jest sposób wyświetlania się strony na urządzeniach mobilnych. Zgodnie z zasadą Mobile-First, Google do swoich rankingów bierze pod uwagę wyłącznie wersję mobilną strony, dlatego jej brak wpłynie negatywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, brak projektu RWD firmowej strony to utrata wielu klientów czy użytkowników. Pamiętaj, że obecnie ponad połowa ruchu z sieci pochodzi właśnie z telefonów i tabletów.
Używaj prostej struktury adresów URL
Zasada jest prosta: jeśli odbiorca nie jest w stanie zrozumieć lub dobrze przeczytać Twojego adresu URL, to wyszukiwarka również może mieć z tym problem. Optymalizacja adresów jest więc kolejną techniką SEO, by zwiększyć pozycję strony. Dobrą praktyką jest wykorzystywanie od dwóch do czterech słów, unikanie znaków interpunkcyjnych oraz dużych liter – lepiej wykorzystać małe w całym adresie URL.
Zadbaj o linki zewnętrzne i wewnętrzne
Zachęcaj inne firmy, by zawierały linki do Twojej strony, dzięki czemu otrzymasz sieć linków, którą docenią wyszukiwarki. Linki przychodzące są siłą napędową rankingów, dlatego pozyskaj linki z różnych źródeł. Pamiętaj jednak o zachowaniu umiaru i zdrowego rozsądku – dobieraj strony tak, by znajdowały się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce lub były powiązane z tematyką Twojej strony. Możesz również wykorzystać możliwość stworzenia artykułu sponsorowanego wraz z linkiem do własnej strony. Równie ważne są linkowania wewnątrz strony, więc wykorzystaj taktykę kierowania użytkownika do wpisów na blogu o podobnej tematyce, do powiązanych produktów czy kategorii w sklepie internetowym.
Tworzenie strony internetowej stanowi ogromne wyzwanie, a dbałość o jej widoczność wymaga kierowania się wieloma technikami SEO. Powyższe wskazówki to kilka podstawowych i najważniejszych naszym zdaniem metod, które pomogą dotrzeć do docelowych odbiorców. Jeśli jednak potrzebujesz dokładniejszej wiedzy lub chciałbyś skonsultować swoje wątpliwości skontaktuj się ze specjalistami. W Smartbees tworzenie stron internetowych dla firm jest codziennością, dlatego z pewnością wspólnie znajdziemy sposób na lepsze rezultaty Twojego biznesu.
Źródło: Artykuł partnerski
37 komentarzy
Świetne porady, bardzo rzeczowo, krótko ale dosadnie wyjaśnione
🙂
Oj z tym się zgadzam, bez SEO obecnie ani rusz
No, ewentualnie biznes stacjonarny, ale w tych czasach to niepotrzebnie wysokie ryzyko 😀
Usunąć zbędne wtyczki jeśli ma się ją na wordpressie
Tak, takie działanie potrafi przyśpieszyć działanie strony
Super!
🙂
Linkowanie jest kluczem
Składowych jest wiele, ale linkowania pominąć nie można, to prawda
A moim zdaniem treść borni się sama, jeśli content będzie na najwyższym poziomie to sam przyciągnie użytkowników. Słowem kluczem jest też determinacja i wytrzymałość, bo trzeba robić to nie anallizując statystyk co 2 dni, tylko działać niezależnie od nich długim horyzoncie np 5 lat wtedy wyniki przyjdą. Alle wytrzymać tyle to właśnie jest najtrudniejsze
Podpisuję się po tymi słowami 🙂
Polecasz profesjonalna firmę czy samodzielne działania?
Zależnie od budżetu i tego czym lubisz się zajmować. Jeśli jesteś świetnym sprzedawcą albo marketerem to lepiej skupić się na swojej pracy. Jeśli nie masz budżetu, ale masz sporo czasu to próbuj samodzielnie 🙂
Super!
🙂
Warto inwestować w seo?
Jasne, że tak 🙂
Pewnie że tak 😉
Świetne!
Na pewno ważne jest, aby treści na takiej stronie były atrakcyjne, zachęcające potencjalną grupę odbiorców. Duże znaczenie ma także wykorzystywanie słów kluczowych w tytułach, dzięki którym wiadomo, na jaki temat jest dany wpis.
Jasne, content is a king 😉
Bardzo ciekawy artykuł! Myślę, że jak ktoś nie siedzi w temacie, to nie wie, że samo stworzenie strony www nie wystarczy, aby znaleźć się w Google, a już na pewno na jakiejś wysokiej pozycji.
Dokładnie, stworzenie to dopiero początek
Dzięki za wskazówki! Postaram się zastosować je na swojej stronie 🙂
Super!
Świetny artykuł, dopiero zaczynam budować swoją stronę i dzięki Twoim wskazówkom już wiem, o co powinienem zadbać 🙂
Cieszę się 🙂
Dzięki za wszystkie wskazówki, o części z nich już słyszałem, ale pozostałe bardzo chętnie przetestuję 🙂
Proszę bardzo 🙂
Świetnie napisane! Do wymienionych przez ciebie punktów dodałbym jeszcze tylko kwestie treści. Nawet najlepiej zoptymalizowana strona bez wartościowych treści nie zatrzyma użytkowników na dłużej 🙂
Nie sądziłem, że dostosowanie strony do urządzeń mobilnych ma tak duże znaczenie. Muszę zwrócić na to uwagę na swojej stronie 🙂
Koniecznie!
Cały czas trzeba próbować.
Na pewno bez prób i błędów w SEO będzie ciężko
Przede wszystkim trzeba pamiętać chyba o dobrych treściach. Beż tego nie ma SEO w naszych czasach.
Dokładnie, treści to podstawa w SEO