#52 Pomysł na biznes – napisanie e-booka
Czy zastanawialiście się kiedyś nad napisaniem własnej książki? Jest to bardzo ciekawa opcja, która może przynieść naprawdę wymierne zyski. W dobie, gdy celebryci i YouTuberzy wydają swoje dzieła literackie, nic nie stoi na przeszkodzie, by samemu spróbować sił w sztuce pisanej. Nie każdy jednak ma talent, cierpliwość i czas, aby opracować pełnowymiarowy tom poruszający specjalistyczne zagadnienia. Co wtedy? Wyjściem może okazać się tworzenie e-booka.
O czym napisać e-booka?
Kiedy przyjdzie nam na myśl napisanie cyfrowej książki, trzeba się będzie zastanowić o czy w ogóle ma być nasz mini dzieło? To właśnie pierwszy krok, który musimy zrobić, zanim zabierzemy się za tworzenie e-booka. Najlepiej jest napisać, coś na temat, który dobrze znamy i w którym po prostu czujemy się na siłach. E-booki to źródła wiedzy i ich krótka z reguły forma wymaga konkretnego podejścia, bez lania wody. Jeżeli nie masz pomysłu na ebooka, pomocne mogą okazać się trzy pytania: jak, czy i dlaczego. To właśnie trzy zalążki tytułu, który pokieruje zawartością Twojego e-booka. Wystarczy wybrać coś ze swojej dziedziny zainteresowań i przekuć to na pytanie, na które odpowiedź zawrzemy w naszym e-booku. Przykłady? Proszę bardzo:
- Dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje?
- Jak szybko rozwinąć profil na Instagramie?
- Czy warto inwestować w kryptowaluty?
To właśnie tego typu proste, konkretne pytania stanowią najlepsze tytuły dla publikowanych e-booków.
Jak napisać e-booka?
Skoro już wiemy, o czym będziemy pisać pozostaje pytanie, jak się do tego zabrać? Pisanie nie jest wcale takie trudne, ale wymaga skupienia i planu. Zabierając się do pisania musisz przede wszystkim zadbać o odpowiednie warunki pracy. Wyeliminuj ze stanowiska wszystkie potencjalne rozpraszacze i odetnij się jak tylko możesz od czynników zewnętrznych. Warto zainstalować sobie wtyczkę do przeglądarki, która zablokuje np. Facebooka czy YouTuba na czas pracy. Uwierz mi, w ten sposób zwiększysz swoją produktywność i zaoszczędzisz masę cennego czasu.
Jeżeli chodzi o sam proces, jakim jest tworzenie e-booka to wymaga on wiedzy, wiedzy, którą powinieneś posiadać. Ciężko jest pisać o czymś, o czym nie ma się pojęcia, a jeśli nawet Ci się to uda, to raczej nie zdobędziesz przychylności czytelników. Dobrze przyłóż się do robienia researchu i jeżeli to tylko możliwe, porozmawiaj ze znawcami tematu tak, aby, jak najlepiej zweryfikować swoje informacje.
Jeżeli nie czujesz “weny” do pisania i nie możesz nic z siebie wycisnąć, to lepiej daj sobie spokój. Przejdź się na spacer i spróbuj później. Siedzenie na siłę nad klawiaturą nie przyniesie nic dobrego.
Jak napisać ebooka, który stanie się bestsellerem?
Napisanie bestsellerowego e-booka to niezwykle trudna sztuka. Tak naprawdę nie wiadomo, co “chwyci” i sprzeda się w wielu tysięcznych nakładach. Czasem dobra treść nie wystarcza. Dlatego trzeba także poświęcić czas i środki na odpowiedni marketing. Zjawiskowa okładka, chwytliwy tytuł i obecność w social mediach to tylko niektóre czynniki, o które musisz zadbać chcąc sprzedać swojego ebooka naprawdę dobrze.
Jak napisać e-booka w miesiąc?
Ze względu na krótką formę e-booków, ich tworzenie nie wymaga wiele czasu, jeżeli wiesz, co robisz. Napisanie dobrego e-booka jest jak najbardziej możliwe w miesiąc. Kluczem do takiego wyniku jest regularne siadanie do pisania. Zaledwie 30 min codziennie rzetelnego pisania da Ci 15 godzin spędzonych nad e-bookiem w miesiącu. To zdecydowanie wystarczająco, by napisać swojego pierwszego e-booka. Oczywiście wszystko zależy od skomplikowania zagadnienia, które poruszamy.
Jak promować e-booka?
Promowanie własnego e-booka to klucz do sukcesu. Pierwszym frontem ebookowego marketingu powinny być oczywiście social media. To tam powinieneś szukać odbiorców, którzy przy odrobinie szczęścia poniosą informacje dalej. Drugą opcją jest strona internetowa. Powinieneś mieć taką na potrzeby ewentualnej współpracy, reklamy i właśnie umieszczania materiałów. Trzecim sposobem na promocję jest udostępnienie darmowego fragmentu ebooka. To pozwoli potencjalnym czytelnikom zapoznać się z Twoim dziełem i pomóc im w dokonaniu decyzji o zakupie pełnej książki.
Zarobki na ebookach
Na sam koniec pozostaje nam kwestia zarobków z takich ebooków. Czy da się na tym wzbogacić? Okazuje się, że jak najbardziej! Do tworzenia e-booka nie potrzeba Ci specjalistycznego sprzętu ani materiałów dzięki czemu koszt produkcji sprowadza się wyłącznie do czasu poświęconego na research i napisanie. Sama dystrybucja również może być darmowa, jeżeli postawisz na swój własny serwis. To po ile będziesz sprzedawał ebooka zależy oczywiście od Ciebie, ale jeżeli przyjmiemy, że będzie to 10 złotych, to przy słabym wyniku powiedzmy 500 sprzedanych kopii daje nam już 5000zł. Czy to mało, czy to dużo? Jeśli spojrzysz na fakt, że taki e-book może powstać już w 10-15 godzin, to wychodzi nam niezła sumka. Dodaj do tego fakt, że raz stworzony e-book może zarabiać na siebie latami wisząc w sklepie internetowym i otrzymujesz bardzo ciekawą wizję długoterminowego zarobku.
Polub też Biznesomanię na FB, żeby nie przegapić kolejnych pomysłów na biznes!
Zobacz też pozostałe pomysły na biznes: https://biznesomania.com.pl/category/pomysly-na-biznes/
Zdjęcie autorskie.
11 komentarzy
Wiele osób wie sporo w jakiejś dziedzinie której nie docenia i ze spokojem dla wielu mogliby być autorytetami dzięki takiej formie promocji
U mnie w firmie sprzedaż organiczna wzrosła kilukrotnie od kiedy zaczęliśmy promować to że coś wiemy, właśnie między innymi przez firmowego bloga czy facebooka
Super pomysł, uwielbiam tą sagę!
Mega rzetelny i wyczerpujący wpis, super, oby więcej takich blogów 🙂
Eooki i podcasty to przyszłosć 🙂
Czy da się na tym wzbogacić?
Oczywiście 🙂
Genialny wpis, dawno nie byłem tak zainspirowany
Żeby ebook był dobry powinien mieć unikatową i ciekawą treść – o to chyba najtrudniej 🙂
Ambitny posmysła 😀
[…] A może warto zacząć od ebooka? Jak napisać i wydać e-booka? Więcej w #52 Pomysł na biznes – napisanie e-booka […]