Stoisko z kawą – łatwy sposób na rozwój biznesu!
Jeszcze niedawno ekspresy do kawy były zarezerwowane wyłącznie dla wyspecjalizowanych i ekskluzywnych lokali – kawiarni czy restauracji. Tam też ich oczekiwaliśmy. Dziś – w dobie powszechnie dostępnej technologii automatycznego zaparzania kawy – stoisko z kawą może, a nawet powinno znaleźć się w każdym zorientowanym na rozwój lokalu – sklepie spożywczym, piekarni, cukierni, a także na stacji benzynowej.
Podsumowanie:
- Stoisko z kawą to autonomiczny kącik wyposażony we wszystkie urządzenia i akcesoria niezbędne do samodzielnego przygotowania kawy na wynos.
- Zwiększenie wartości przeciętnego koszyka zakupowego, dotarcie do nowych – zamożniejszych – klientów czy umocnienie pozycji na lokalnym rynku – to tylko kilka z wielu korzyści, jakie przynosi stoisko z kawą.
- Nie musisz takiego stoiska projektować samodzielnie. Możesz skorzystać z usług firm wyspecjalizowanych w wynajmie gotowych kącików kawowych.
Stoisko z kawą – jak wygląda i działa?
Stoisko z kawą to umiejętnie zaprojektowana, autonomiczna strefa dająca klientowi możliwość samodzielnego zaparzenia kawy – gotowej do zabrania na wynos. Przyjmuje postać eleganckiego i minimalistycznego mebla, w którym mieści się: automatyczny ekspres do kawy z wysokiej klasy ziarnami, akcesoria niezbędne do przygotowania napoju na wynos (kubeczki i wieczka) i dodatki do nadania napojowi ulubionego smaku (cukier w saszetkach, mleczny topping, syropy smakowe). W kąciku jest też kosz na śmieci – ukryty przed oczami klientów, ale jednocześnie łatwo dostępny. Stoisko ma również podświetlaną strefę – dla jeszcze wygodniejszego użytkowania. Może zostać wprowadzone w ciąg ekspozycyjno-sprzedażowy lub stanowić samodzielny mebel. Jedyne, czego potrzebuje to dostęp do prądu oraz około 1 m2 przestrzeni.
W jaki sposób stoisko z kawą przyczynia się do rozwoju biznesu?
Polacy lubią pić kawę „na mieście”. Wskazuje na to choćby raport ARC Rynek i Opinie z 2021 roku, według którego aż 49% konsumentów sięga po kawę poza domem. Co więcej, co czwarty wydaje na ten cel ponad 50 zł miesięcznie – tego z kolei dowodzi raport „Rynek gastronomiczny w Polsce”. Stanowi to dowód na duży potencjał kryjący się w sprzedaży kawy na wynos.
Przy dobrze przemyślanej strategii usługa ta może przynieść nawet kilkudziesięcioprocentowe marże, zdolne znacząco zwiększyć miesięczne przychody lokalu. A warto pamiętać również o mniej namacalnych, a mimo to bardzo ważnych korzyściach, takich jak dotarcie do większego grona klientów, w tym także zamożniejszych, budowanie dobrych doświadczeń i skojarzeń u gości czy zwiększenie konkurencyjności lokalu na miejscowym rynku. Stoisko z kawą tworzy też okazję do zastosowania sprzedaży krzyżowej (z ang. cross selling) – zaproponowania kawy do kupowanej przez klienta drożdżówki lub odwrotnie. Mało kto oprze się wizji takiego smacznego relaksu!
Jak pozyskać stoisko z kawą?
To łatwiejsze niż myślisz! Na rynku działają bowiem firmy wyspecjalizowane w wynajmie gotowych stoisk z kawą. To na przykład Tchibo Coffee Service – lider w tej branży. Firma oferuje nie tylko produkt, jakiego potrzebujesz, ale też wsparcie merytoryczne, w tym bezpłatną pomoc w wyborze najlepszego ekspresu kawowego czy ziaren kawy. Gwarantuje też darmowy montaż stoiska i serwis techniczny.
Źródło: Artykuł sponsorowany
34 komentarze
Super pomysł, pyszna kawka zawsze taktowna 😉
😀
O tak tak tak
😀
Prawdziwy potencjał kryjący się w sprzedaży kawy na wynos
Też racja 🙂
Bez kawy nie ma co się do pracy zabierać
Oj z tego co wiem to są różne referencje i rozwiązania 😉
uwielbiam kawę, piję co najmniej 2 dziennie, jakoś bardziej wolę kawę niż herbate, ale wiadomo kazdy ma inaczej 😀
Jest jeszcze coś pomiędzy. Yerba 😀
Nie oszukujmy się. Bez kawy dzień stracony.
Dla wielu na pewno tak!
O tak, mega pomysł
😀
Oj tak, pyszna kawa wszędzie mile widziana a szczególnie w kolejkach czy poczekalniach. Jakby jeszcze była free hmmm
O to to 😉
Dla mnie osobiście to byłby sztos
😀
Chętnie
😀
Genialny pomysł!
Dzięki! 😀
Meeega
Dzięki! 😀
Uwielbiam Twój blog!
Dzięki! 😀
Kawa tylko z rana, później to bezsenna noc
Mam podobnie 😀
Kawa <3
😀
Fakt, ze na kawie jest zwykle spora prowizja. Sam koszt zrobienia kawy nie jest wysoki, dużo się na jednej filiżance zarabia. Przeszkolenie nie jest trudne, obecnie wiele firm organizuje szkolenia z zakresu obsługi profesjonalnych ekspresów do kawy ( na przykląd Tchibo Coffee Service).
Z drugiej strony kawiarni jest w Polsce wiele i trzeba zaoferować klientom coś ekstra do kawy, na przykład jakieś dobre ciastko 🙂
Zgadzam się 🙂
Pytanie do osób, które mają własną firmę typu kawiarnia, restauracja, bar, lub są obeznane w tym środowisku (jeśli macie firmę w innej branży też się śmiało podzielcie!)
Ile pieniędzy mniej więcej jest potrzebne na start? Wiem że jest to uzależnione od lokalu, miejsca, miasta i wielu innych czynników, ale z chęcią się dowiem jak to u was wygląda
Wysokość kapitału początkowego potrzebnego do założenia kawiarni, restauracji, baru czy innej działalności gastronomicznej może być bardzo zróżnicowana i zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja, wielkość lokalu, rodzaj oferowanych usług i menu, standard wyposażenia, koszty wynajmu, marketing, zatrudnienie personelu i inne.