Inbound marketing – to musisz wiedzieć!
Prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej to nie lada sztuka. W świecie social mediów, pozycjonowania i kampanii produktowych trzeba niemałych umiejętności i wiedzy, aby nie stracić i zachęcić klientów do realizowania konwersji. Co ważne, trzeba zdać sobie sprawę, że kluczem do skutecznego marketingu nie jest wcale korzystanie z największej ilości jego odłamów, sztuką jest wybranie kilku odpowiednich. Dobranie odpowiedniej strategii i platformy jest kluczowe dla powodzenia całego przedsięwzięcia, dlatego trzeba skupić się przede wszystkim na analizie możliwości i planowaniu strategii. Kontrola i weryfikacja efektów nie będzie miała sensu, jeśli będziemy wysyłać nasze środki w marketingową czarną dziurę. W poszukiwaniu najlepszej strategii, wielu przedsiębiorców decyduje się na wybór inbound marketingu. Jest to niewątpliwie ciekawa i jak pokazują statystyki efektywna ścieżka, której postaramy się dzisiaj przyjrzeć.
Czym jest inbound marketing?
Poruszając zagadnienie inbound marketingu musimy odpowiedzieć sobie najpierw na pytanie: czym on jest? Jest to bardzo ciekawa strategia stojąca w całkowitej opozycji do tego co znamy z mediów tradycyjnych. Jego działanie nie opiera się na agresywnych kampaniach w telewizji, na billboardach czy ulotkach. Zamiast tego inbound marketing wybiera środki, które zachęcą potencjalnego klienta do sprawdzenia oferty na własną rękę. Jak pokazują statystyki takie działania przynoszą coraz większe korzyści, co jest obiecujące, gdy zestawimy to ze spadkiem skuteczności reklam tradycyjnych.
Jak działa inbound marketing?
Inbound marketing ma to do siebie, że przyciąga i angażuje do interakcji użytkowników. Jak wiadomo szansa na to, że widz wejdzie pod link pokazany na billboardzie czy spocie reklamowym jest mała, a na pewno niższa niż w przypadku posta na facebooku czy linka na blogu. Inbound marketing wykorzystuje właśnie tę zależność i skupia swoje działania na social mediach, blogach i ogólnie zdefiniowanych content marketingiem. To właśnie treść najskuteczniej zachęca użytkowników do interakcji i to na niej skupimy się wykorzystując te strategię. Kluczem do sukcesu takiego zabiegu jest nie nachalność tego typu reklam. To użytkownik decyduje czy wejdzie w link, przeczyta wpis i udostępni,a naszym zadaniem jest jedynie (i aż) przekonać go do tego w sposób subtelny i naturalny.
Czy inbound marketing się opłaca?
Oczywiście, że tak. Po pierwsze wynika to z faktu, iż wdrożenie tej strategii nic nie kosztuje! (no chyba, że wybierzemy pomoc wykwalifikowanych specjalistów). Wystarczy bowiem założyć bloga i regularnie publikować wartościowe, unikalne treści. Następnie promujemy te treści w naszych social mediach tak, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Efektem finalnym będzie sytuacja, w której ludzie zaczną udostępniać sobie nasz post czy wpis, jednocześnie budząc zainteresowanie produktem lub usługą, którą on opisuje. Warto podkreślić również, że ruch organiczny wpływa na pozycjonowanie naszej strony, wizytówki czy sklepu internetowego, dzięki czemu jest jeszcze bardziej widoczna i sprowadza do siebie jeszcze więcej użytkowników. Efekt kuli śnieżnej, czyż nie?
Zobacz też moje pomysły na biznes: https://biznesomania.com.pl/category/pomysly-na-biznes/
Zdjęcie: Joanna Polis.
28 komentarzy
Stosuję coś bardzo zbliżonego od około miesiąca, zobaczymy jakie będą efekty
Fajne 🙂 Sporo wiedzy nieksiążkowej i praktycznej
Sam znacznie chętniej kupuję towarty i produkty które wcześniej mogę przetestować, to na pewno gigantyczny plus, wiąże się to też swoją drogą z większymi kosztami
😀
Dokładnie, reklama telewizyjna się już przejazdła
Faktycznie, aktualnie jest to jeden z najbardziej popularnych rodzajów marketingu.
Może nie najbardziej popularny, ale na pewno najbardziej obiecujący 🙂
Potrzebujemy czasu i pomysłu i za pomocą “bieda reklamy” da się zrobić lepsze wyniki niż czasami wielotysięcznymi nakładami korporacji
Jak najbardziej rynek reklamy będzie zmierzał w stronę wychodzenia do klienta indywidualnego, widzimy to na przykład teraz za sprawą influencer marketingu i całego content marketingu.
Świetna, łapka w górę. 🙂
Świetnie wyjaśnione 🙂 Ludzie stają się już odporni na tradycyjną reklamę w telewizji czy radiu i zwrócą uwagę tylko na to co ich interesuje. Pozdrowienia 🙂
W marketingu internetowym warto działać na każdej płaszczyźnie i korzystać ze wszystkich dostępnych mediów społecznościowych i nie tylko.
Na marketingu trzeba się naprawdę dobrze znać, aby faktycznie wypracować jakieś zadowalające efekty. Inaczej wdrożone działania nie przyniosą żadnych skutków lub przyniosą, ale negatywne. Ja osobiście nie znam się na tym zbyt dobrze, więc zastanawiam się nad skorzystaniem z pomocy firmy Softcompose.
Wiele można się dowiedzieć dzięki tak świetnym wpisom.
Dzięki 😀
Ten wpis jest bardzo ciekawy
Dzięki 😀
Ten wpis jest bardzo ciekawy
Dzięki 😀
Niesamowicie wartościowy wpis. Super
Dzięki 😀
Interesujący wpis
Dzięki 🙂
Podoba mi się ten wpis
Dzięki 🙂
Ciekawy wpis
Dzięki 😀
Ten wpis jest bardzo ciekawy