Jak reklamować swoją firmę w internecie i nie tylko?
Skuteczna reklama to podstawa w prowadzeniu zarówno biznesów e-commerce, jak i lokalnych firm. Aby docierać do nowych klientów i zwiększać zyski, trzeba nieustannie czerpać z innowacyjnych rozwiązań marketingowych i umieć się do nich dostosować. Jakie formy reklamy w sieci oraz outdoor warto znać?
Reklama outdoorowa – ciekawe sposoby
Mogłoby się wydawać, że reklama outdoor ustępuje nieco miejsca internetowej, ale niektóre przedsiębiorstwa pokazują, że wcale tak nie jest. Bardzo ciekawą ofertę przygotowała firma InPost, która proponuje klientom biznesowym promocję za pośrednictwem automatów Paczkomat®. Mogą oni np. zamieścić swój baner na drzwiczkach maszyny.
Inną opcję stanowi umieszczanie próbek produktów w skrytkach wraz z paczkami, które będą odbierać użytkownicy. Platformy streamingowe nierzadko decydują się na tworzenie specjalnych malunków na budynkach promujących np. nowy serial czy film. Coraz częściej nie są to zwykłe grafiki, ale m.in. ruchome czy świecące instalacje.
Spore możliwości dają również rozmieszczone w wielu miejscowościach ekrany LED. Można na nich pokazywać grafiki oraz krótkie filmy, które zwracają uwagę. To sposób na nowoczesną interpretację tradycyjnych plakatów. Często wyświetlacze znajdują się też na miejskich przystankach.
W dużych miastach, jak np. Nowy Jork czy Londyn, są nawet ulice, które słyną z prezentowanych na nich reklam multimedialnych. Times Square czy Piccadilly Circus to idealne miejsca na reklamę międzynarodowych przedsiębiorstw, które pozyskują odbiorców z całego świata. W końcu spacerują tam codziennie tysiące turystów z różnych krajów.
Reklama internetowa – możliwości
Reklama online otwiera mnóstwo ścieżek działania, a jedną z popularniejszych są banery na stronach internetowych. To grafiki, które pojawiają się na wybranych witrynach po wykupieniu usługi. Mogą być statyczne lub pozwalać na interakcję użytkownika. Czasami zajmują nawet cały ekran komputera lub smartfona po uruchomieniu strony WWW.
Kolejna metoda to artykuły sponsorowane, które umieszcza się np. na serwisach lokalnych czy blogach powiązanych tematycznie z działalnością marki. Zwykle są to niedługie teksty traktujące o czymś związanym z profilem działalności, które zawierają link do strony danego przedsiębiorstwa. Taka forma promowania swoich usług przyczynia się do podwyższania pozycji w wyszukiwarce.
Coraz popularniejszy staje się influencer marketing. Polega na zatrudnianiu twórców internetowych do promowania produktów w ciekawy sposób. Tworzą oni relacje w social mediach, filmy czy zdjęcia reklamowe, a także oferują swoim obserwatorom np. kod zniżkowy do wybranego sklepu. Kluczowe jest dobranie takich influencerów, których grono odbiorców pokrywa się z grupą docelową marki.
W mediach społecznościowych przeprowadza się kampanie reklamowe. Na portalach da się umieszczać zarówno filmy, jak i zdjęcia, które wyświetlają się użytkownikom potencjalnie zainteresowanym danymi usługami. W aplikacjach z wideo często spotyka się kilkunastosekundowe nagrania promujące produkty i usługi.
W social mediach dobrze sprawdza się real time marketing, czyli reklamy, które nawiązują do aktualnych wydarzeń, trendów czy zjawisk. Przynoszą niekiedy ogromne zasięgi, ale klucz stanowi kreatywność i umiejętność dopasowania się do grupy docelowej. Niekiedy nie jest to proste, dlatego wiele firm decyduje się na uruchomienie działów specjalizujących się w promowaniu marki.
Znaczenie marketingu w sukcesie firmy
Działania marketingowe służą rozwojowi firmy i pozwalają jej na docieranie do nowych odbiorców. Sprawiają, że wśród użytkowników rośnie świadomość danego brandu i buduje się jego pozycja jako eksperta w danej dziedzinie. Dzięki wielu różnorodnym drogom dotarcia do konsumentów można trafić do konkretnych grup wiekowych czy branżowych.
Łączenie reklam internetowych z outdoorowymi to sposób na konstruowanie spójnego wizerunku marki w skali całego kraju lub wybranego obszaru. Viralowe akcje często przekraczają wszelkie oczekiwania firm i sprawiają, że marka osiąga znacznie więcej, niż pierwotnie zakładała. Warto zatem inwestować w specjalistów z dziedziny marketingu i tym samym efektywnie rozwijać własny biznes.
Źródło: Artykuł sponsorowany
30 komentarzy
Inpost i tekst o reklamie?
A co, nie wolno? 😀
Jak się reklamować? Ważne żeby skutecznie
Pełna zgoda 😀
ciekawe
Dzięki! 😀
Inpost zrewolucjonizował rynek kurierski i pocztowy ale szczególnie cenię ich za patriotyzm i płacenie podatków w przeciwieństwie do wielu gigantów
Zgadzam się!
Świetny poradnik
Dzięki! 😀
super firma, bardzo lubę korzystać ich paczkomatów
Ja również!
fajny post
😀
Znaczenie marketingu jest ogromne dla sukcesu firmy
Zgadzam się 😀
super
😀
Ciekawy blog dzięki za niego
Dzięki! 😀
Fajny pomysł 🙂
Super 🙂
No taka reklama na paczkomacie to by było coś, król osiedla
Haha 😀
inpost rządzi
To prawda 🙂
Piszę jako osoba poszukująca wsparcia w wycenie miejsca reklamowego na pojazdach typu taxi. Chciałbym w pełni wykorzystać potencjał każdego pojazdu jaki jeździ we flocie a co za tym idzie umieścić reklamę w swoich pojazdach na wysokości oczu pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Reklama obejmowałaby całe pola obu zagłówków, projekt reklamy byłby po stronie klienta, a koszta nadruku wziąłbym na siebie, o ile umowa byłaby na czas określony zabezpieczając koszta związane z wydrukiem. Potencjał tego miejsca jest dość szeroki z racji na brak większej ilości bodźców zewnętrznych podczas podróży, co oznacza, że pasażer w trakcie przejazdu zapozna się z ilustracją czy treścią na zagłówkach.
A jakie jest pytanie? O wycenę czy sensowność pomysłu? 😀
Jestem relatywnie niewielkim(obrót 1M rocznie) producentem odzieży roboczej. I oczywiście na tym rynku najmocniejsi gracze to mega firmy europejskie z swoja bardzo dobrze wypracowana marka w stronę których nawet nie ma co patrzyć… oraz bardzo duzi importerzy odzieży z Chin z którymi najczęściej mój produkt konkuruje. Dla przykładu zeszły rok z racji cen frachtu był bardzo dobry i zgłaszało się sporo nowych klientów ale teraz już jest ciężko więc się zastanawiam jak mogę się promować, jakie przedstawić mocne strony?
Może postaw na jakość, na opinie klientów, na długi okres zwrotu, na to że część produkcji będzie w kraju.
Jeśli chodzi o marketing to np content marketing, współprace z influencami