Planowanie kampanii marketingowej: co warto mieć na uwadze?
Stare porzekadło, że reklama jest dźwignią handlu nadal ma się całkiem dobrze, a może jeszcze lepiej, jeżeli wziąć pod uwagę to, jak szeroki wybór produktów ma dzisiaj do dyspozycji przeciętny konsument. To z kolei oznacza jedno – konieczność rywalizacji o uwagę potencjalnego klienta, co przekłada się na potrzebę zaplanowania odpowiedniej kampanii reklamowej. Co warto mieć na uwadze decydując się na konkretne działania? Kluczowe znaczenie ma kilka podstawowych czynników, które spróbujemy dzisiaj omówić.
Grupa docelowa
Przede wszystkim – sposób, w jaki reklamujesz swoje produkty lub usługi musi być dostosowany do potrzeb i preferencji Twojej grupy docelowej. Inaczej zareklamujesz produkt dla seniorów, którzy często rzadziej niż młodzi ludzie korzystają z Internetu, a inaczej ofertę dla nastolatków. Właśnie dlatego zacznij od lepszego poznania osób, do których kierujesz swój produkt lub usługę. Na podstawie takich danych będziesz również w stanie przygotować persony marketingowe, czyli sylwetki modelowych klientów. Dlaczego warto to zrobić? Persona pomoże Ci dopasować komunikaty reklamowe i operowanie językiem korzyści, pokazując co dana osoba będzie w stanie zyskać decydując się na zakup Twojego produktu lub usługi.
Promowany produkt lub usługa
Kampania reklamowa powinna odpowiadać temu, co właściwie masz do zaproponowania potencjalnym klientom. Zastanów się, czy w przypadku Twojej oferty największe szansę ma sprawdzić się cold calling, kampanie PPC, SEO, a może tradycyjne spoty reklamowe w radiu lub telewizji. Możliwości jest mnóstwo, dlatego raz skonfigurowaną kampanię promocyjną warto śledzić i bazując na pozyskanych danych spróbować ją regularnie optymalizować. Oczywiście, o ile jest taka potrzeba.
Budżet
To naturalne, że niektóre formy promocji są tańsze, inne droższe, dlatego Twoje możliwości finansowe powinny mieć kluczowe znaczenie w planowaniu kampani reklamowej. Jeżeli dysponujesz ograniczonym budżetem, a jest to korzystne z punktu widzenia Twojej grupy docelowej, warto żebyś zastanowił się nad wykorzystaniem marketingu internetowego. E-marketing oferuje wiele ciekawych narzędzi, w przypadku których finanse nie są tak ważne. Przykład? Samodzielne prowadzenie profilu w social mediach (chociaż jeżeli nie czujesz się na siłach, żeby to robić, warto rozważyć zaangażowanie specjalistów) czy firmowego bloga, na którym będziesz publikował eksperckie artykuły.
Ustalenie budżetu reklamowego powinno nastąpić już na samym początku planowania kampanii. Dzięki temu łatwiej wybierzesz te rozwiązania, które muszą się w ustalonych kosztach. To także czas na to, żeby podjąć decyzję o tym, kto będzie się zajmował marketingiem Twojej marki. Jeżeli musisz postawić na oszczędności, część czynności wykonasz samodzielnie.
Podczas planowania kampanii reklamowej musisz również określić cel, który chcesz osiągnąć. Tutaj ważne zastrzeżenie – ten cel musi być faktycznie możliwy do osiągnięcia, na przykład, przy założonym budżecie. Zastanów się także, jak dużo czasu realnie możesz sobie dać na wypracowanie efektów, na których Ci zależy.
Jeżeli zastanawiasz się, jaką strategię marketingową warto zainteresować się koncepcjami (4P, 4C oraz 7P) funkcjonującymi w ramach marketingu mix. Marketing mix umożliwia usystematyzowanie działań promocyjnych i wpływanie w pożądany sposób na zachowania konsumentów, dzięki oddziaływaniu na kluczowe elementy procesu sprzedaży. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie internetowej https://landingi.com/pl/blog/marketing-mix-w-uslugach/. Planując zestaw narzędzi w ramach marketing mix, warto wykorzystać landing page’e. Poświęcone jednemu celowi strony łatwiej skupiają uwagę użytkowników, przekazując im kluczowe informacje na temat promowanych produktów lub usług.
Źródło: Artykuł sponsorowany
Fot: https://stock.adobe.com
16 komentarzy
Bardzo ważne zdanie “Ustalenie budżetu reklamowego powinno nastąpić już na samym początku planowania kampanii. “
Zgadzam się, że to ważne. Często budżet jest najbardziej problematyczną kwestią i nie można do niego podchodzić na zasadzie “jakoś to będzie” 😀
Wszystko warto mieć na uwadzie
Zawsze są jakieś ograniczenia, nawet percepcji 😀
super
Dzięki 😀
Świetny poradnik 🙂
Dzięki 😀
Budżet jest tutaj kluczową sprawą
Generalnie racja, jednak przy poświęceniu większej ilości czasu wiele można zrobić taniej. Tylko nadal coś kosztem czegoś. Czas jest mimo wszystko najcenniejszym z aktywów
W pierwszej kolejności w mojej ocenie należałoby sprawdzić budżet i prognozowane wyniki, aby zobaczyć czy w ogóle spodziewane efekty są tym czego oczekujemy.
Słuszna rada 😀
Elementem kampanii marketingowej są reklamy Google ADS. A budżet jest wyznacznikiem skali działań.
Zgadzam się, dobrze napisane 😉
Wartościowe wskazówki.
Dzięki 🙂