Jak dbać o wizerunek firmy?
Wyróżnij się i zdobądź zaufanie klientów – to dwie podstawowe rady dla właściciela każdej firmy. Dbanie o wizerunek marki to podstawa, gdyż korzyści z tych działań są ogromne zarówno dla mniejszych firm, jak i korporacji – przede wszystkim na rynkach o dużej konkurencji. Wizerunek i odbiór firmy mają przecież wpływ na sprzedaż…
Wyróżnij się z tłumu
Nie każdy przedsiębiorca bierze pod uwagę, jak duże znaczenie ma pozytywny wizerunek firmy i podejmowanie takich działań, by odbiór marki przez klientów był jak najlepszy. Komunikacja marketingowa to podstawa, przede wszystkim w przypadku firmy, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku – wtedy wyróżnienie się na tle innych może stanowić klucz do sukcesu. Co składa się na wizerunek firmy?
Poziom obsługi klienta
Budowanie pozytywnego wizerunku firmy składa się z wielu elementów. Przede wszystkim trzeba poinformować potencjalnych klientów o swoim istnieniu, zakresie usług, a następnie zadbać o dobrą komunikację – w większych firmach odpowiada za nią dział obsługi klienta oraz dział marketingu. Pracownicy działu obsługi klienta troszczą się o to, by klient nie czuł się ignorowany. Nie można pozostawiać go bez informacji, czy w niepewności. Klient powinien być obsługiwany w sposób profesjonalny – kompetentnie i szybko. A jak radzić sobie, kiedy jesteśmy właścicielami małego podmiotu gospodarczego? Kiedy nie mamy takiego działu albo jako właściciel niewielkiej firmy czy jednoosobowej działalności opiekujemy się wszystkimi działami biznesu?
Bezproblemowy kontakt
Frustrację budzi również utrudniony kontakt – jak m.in. nieodbieranie telefonu czy brak jasnej informacji, gdzie konkretnie można zwrócić się z danym problemem. Dlatego warto zacząć, od umożliwienia klientowi prostego kontaktu. Na wizytówkach, stronie internetowej, w mediach społecznościowych i we wszystkich materiałach komunikacyjnych, prasowych czy marketingowych powinny znaleźć się dane kontaktowe, w tym jeden główny numer telefonu.
Działania marketingowe i PR-owe
Za budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy odpowiada także dział marketingu, który m.in. dobiera język komunikacji, przygotowuje różne strategie czy redaguje informacje prasowe, treści na stronę internetową oraz komunikaty do kanałów social media. W małych firmach jednak często te obowiązki spadają na właściciela – trzeba wówczas mocno zdefiniować kanały komunikacji, które będą najbardziej skuteczne – nie będziemy mieć bowiem czasu na zajmowanie się kilkoma na raz. Jednak najczęściej aktualizowana strona internetowa oraz profil na Facebooku wystarczą.
Biuro wirtualne
Wiele firm chętnie decyduje się też na wirtualny dział obsługi klienta. Taką rolę może pełnić m.in. Wirtualna Centralka Orange (WCO), czyli narzędzie do zarządzania połączeniami głosowymi. Jest ono dedykowane zarówno dla mikroprzedsiębiorstw, jak i małych średnich oraz dużych firm.
Narzędzie to zostało oparte na telekomunikacyjnej infrastrukturze Orange i jest rozwiązaniem skutecznym, pomocnym i ekonomicznym – nie wiąże się z kupowaniem drogiego sprzętu, zatrudnianiem fachowców do jego obsługi i wynajmowaniem specjalnego pomieszczenia. Centralkę można skonfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami w prosty sposób poprzez aplikację – co jednak najważniejsze, dzięki WCO żadne połączenie nie pozostanie bez reakcji, a każdy klient będzie mógł poczuć, że został odpowiednio obsłużony.
Chcesz lepiej poznać to rozwiązanie i dowiedzieć się jak poprawić swój wizerunek – przeczytaj artykuł:
https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/komunikacja/jak-dzial-obslugi-klienta-wplywa-na-wizerunek-firmy
Źródło: Artykuł partnerski
30 komentarzy
Bardzo konkretny wpis, nierozwlekły ale zwierający treść
Trzeba być też obecnym w mediach społecznościowych
To prawda, na pewno nie zaszkodzi 🙂
A moim zdaniem kluczem jest obsługa klienta, jeśli będzie na najwyższym poziomie to nie ma bata żeby wizerunek firmy był slaby, a przeciwnie działa to bardzo szybko i boleśnie
Zgadzam się 🙂
Zgadzam się, bezproblemowy kontakt i rozwiązywanie sporów na korzyść klienta to podstawa
Dokładnie tak!
Rabaty też podnoszą ocenę klienta szczególnie te w uznaniu za staż
Dokładnie, niestety często nowi klienci mają lepsze warunki niż stali
Słuszny wpis
Dzięki 🙂
Kompleksowo a jak xd
🙂
Fajny poradnik 🙂
Dzięki 🙂
Ciekwy blog
Dzięki 🙂
Interesujący temat!
Dzięki 🙂
Według mnie duże znaczenie ma także wizualna strona przedsiębiorstwa, czyli przejrzysta witryna internetowa, ciekawe grafiki reklamowe. Takie działania najlepiej jest powierzyć odpowiedniej firmie.
Ja też się z tym zgadzam! Dla mnie kwestie wizualne to podstawa, ponieważ wpływa to na budowie świadomości przedsiębiorstwa. Sama korzystałam z pomocy firmy Creago, z którą wspólnie pracowaliśmy nad graficzną stroną witryny internetowej oraz mediów społecznościowych.
Dokładanie, samemu zdarzyło mi się zrezygnować z zakupów na stronie, która po prostu wizualnie nie budziła zaufania
W PR mojego przedsiębiorstwa pomagają mi firmy, które przeprowadzają zorganizowane kampanie marketingowe. Dziękuję za wymyślenie outsourcingu 😀
😀
Wizerunek firmy w dużej mierze zależy od opinii w Internecie. Firmowa strona internetowa to obecnie podstawa budowania marki.
Oj tak, chociaż coraz częściej także kanał na YT czy social media
Zdecydowanie media społecznościowe odgrywają dużą rolę w budowaniu wizerunku firmy. Reputacja w Google też ma duże znaczenie.
Zgadzam się 😉
Sama posiadam własną firmę i nie tak dawno stwierdziłam, że muszę zadbać o swój rozwój, a mianowicie chodzi mi o naukę angielskiego bym mogła łatwiej komunikować się z osobami z zagranicy
Nauka angielskiego z pewnością ułatwi Ci komunikację z zagranicznymi partnerami i klientami.