Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?
Jeżeli prowadzisz biznes i posiadasz własną stronę www, pozyskanie ruchu staje się zapewne Twoim priorytetowym zadaniem. Nowi użytkownicy to tak naprawdę siła napędowa każdej strony, niezależne czy jest to strona firmowa czy blog – bez odwiedzających prowadzenie witryny przestaje mieć sens. Zwiększenie ruchu na stronie pozytywnie wpływa na SEO, a także daje Ci szansę na pozyskanego nowego klienta i większą sprzedaż. Korzyści jest zatem wiele. Jak sprowadzić na stronę nowych użytkowników i zwiększyć ruch poprzez promocję? Sprawdź.
Zwiększenie ruchu na stronie poprzez SEO
Jednym ze sprawdzonych sposobów na pozyskanie ruchu jest niewątpliwie podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Dostosowanie strony do wymogów wyszukiwarki to dobry krok, jeśli chcesz pojawiać się wysoko w Google. W końcu gdy Twoja strona zacznie wyświetlać się pod konkretnymi frazami w wyszukiwarce, naturalnie będzie odwiedzać ją coraz więcej osób. A o to właśnie chodzi! Trzeba być jednak przygotowanym, że pozycjonowanie to proces dość długotrwały i przeprowadzone w dobry sposób zakłada kompleksową oraz dokładną pracę nad stroną.
Twórz kreatywne treści i zwiększaj ruch
Wsparcie SEO działaniami z zakresu content marketingu nie tylko wzmocni ich siłę, ale również sprawi, że na Twojej stronie zagoszczą treści, które można promować w innych miejscach w sieci. Strona bez atrakcyjnych treści traci na wartości, dlatego warto wykorzystać ich potencjał.
Content marketing na stałe już zapisał swoją obecność w strategiach marketingowców i nie opiera się wyłącznie na publikacji różnego rodzaju materiałów, ale również ich sprawnej i zaplanowanej dystrybucji. Przy tworzeniu treści nie należy zapominać o zasadach SEO – wtedy dany wpis ma szansę pojawić się w wyszukiwarce. Tworząc go nie zapominaj, do kogo kierujesz przekaz i zadbaj aby cechował się on użytecznością i unikalnością. Krótkie artykuły, bez większej wartości merytorycznej to zła droga, która nie przyniesie Ci żadnych korzyści, a nawet może zaszkodzić. Liczą się kreatywne wpisy, które odpowiadają na realne pytania i wątpliwości użytkowników – wtedy jest szansa, że sami zaczną je udostępniać, a Twój ruch będzie wzrastać.
Pokaż się w innych miejscach w internecie
Zwiększenie ruchu na stronie jest możliwe również dzięki wykorzystaniu innych metod – w zależności od działalności jaką prowadzisz, możesz wybrać jedne z dostępnych mediów społecznościowych. Odpowiednie prowadzenie profilu pozwoli Ci dotrzeć do wielu nowych użytkowników, a tym samym zainteresować ich Twoją stroną. Social media to również dobre miejsce do promocji treści – zarówno płatnie jak i bezpłatnie.
Wzmocnij pozycjonowanie reklamami Google AdWords
Marzysz o wartościowym ruchu prosto z wyszukiwarki? Reklamy AdWords dają możliwość pojawienia się na szczycie Google w szybkim czasie. Kampania staje się aktywna zaraz po uruchomieniu, a link do Twojej strony może być widoczny na górze wyników wyszukiwania po wpisaniu konkretnych fraz związanych z Twoją działalnością. To pozwala na widoczność dokładnie w momencie, gdy użytkownik poszukuje danych produktów lub usług, czyli gdy szansa na kliknięcie jest największa.
Jak zwiększyć ruch za pomocą innych metod?
Do tej pory wymieniliśmy jedynie kilka metod pozwalających na promocję strony. Oczywiście to nie wszystko – możesz dbać o widoczność swojego biznesu na wiele różnych sposobów, a kolejnym z nich jest choćby współpraca z influencerami. Przykładowo publikując wpis gościnny na popularnym blogu, możesz dotrzeć do sporego grona odbiorców i zwiększać świadomość swojej marki. Jeśli wycelujesz we właściwą grupę, efektem Twojego działania będzie większy ruch na stronie. Dobrym pomysłem na ściągniecie ruchu będzie też przykładowo zorganizowanie akcji marketingowej, lub konkursu, który da Ci rozgłos i popularność.
Czy samo zwiększenie ruchu na stronie wystarczy?
Kiedy inwestycja w ruch może się zupełnie nie opłacić? W sytuacji, gdy nie zadbasz o doświadczenia użytkowników na stronie. Wyobraź sobie, że użytkownik trafia na kiepsko przygotowaną witrynę, gdzie nie może odnaleźć podstawowych informacji, która dodatkowo bardzo wolno się otwiera. Jaki jest efekt? Szybko z niej wychodzi, nawet jeśli miał ochotę na dokonanie zakupu. Sęk tkwi też zatem w samej stronie, jej strukturze, wyglądzie i użyteczności. Jeśli zależy Ci na rozwoju biznesu, warto przeanalizować jakość strony, a także zadbać o jej dostosowanie do urządzeń mobilnych – w końcu to podstawowy trend dzisiejszych czasów.
Tekst powstał przy współpracy z EACTIVE.
Zobacz też najbardziej popularną serię bloga – pomysły na biznes: https://biznesomania.com.pl/category/pomysly-na-biznes/
Zdjęcie autorskie.
14 komentarzy
Wpis jak najbardziej na plus dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć ilość unikalnych odsłon użytkowników, jednak nie wiedzą jak tego dokonać. Sposobów istnieje na prawdę wiele, a wszystko zależy od strategii działania jaką obierzemy 😉
Bardzo ciekawy i konkretny wpis 🙂
Moim zdaniem przerzucenie się na audio albo przynajmniej danie takiej możliwościowi – pisanie bloga i do tego nagrywanie tego samego w formie wideo czy audio
Super materiał, duża dawka wiedzy!
Znam Eactive i polecam! 😀
Super! Tak trzymajcie 😉
Mój ulubiony biznesowo – internetowy blog!
Ja zdecydowanie odmawiam korzystanie z FB do zwiększania ruchu, dużo lepiej uderzyć w naturalne formy
Ruch na stronie jest coraz mniej ważny. Bardziej liczy się demografia odbiorców i ich zainteresowania
Merytoryczny wpis. Kluczem jest umiejętne pozycjonowanie strony internetowej. Kampanie Google ADS mogą stanowić dodatkowe ogniwo. Warto pamiętać, że płatne reklamy są droższą formą promowania. Natomiast w krótkim okresie czasu potrafią zwiększyć ruch na stronie.
Ale za to działają tylko dopóki płacisz :/ Coś za coś
Ciekawy i wartościowy artykuł.
Dzięki 🙂
Pozycjonowanie jest jednym z najbardziej opłacalnych ruchów.