Autorytet kluczem do sukcesu bloga – nie popełniajcie moich błędów!
Jeśli myślicie, że da się z dnia na dzień, bez praktyki i przemyślenia, ruszyć z blogiem i odnieść błyskawiczny sukces, to bardzo się mylicie. Ja jestem tego najlepszym przykładem.
Na blog trzeba mieć plan. To nie może być pisanie o wszystkim i o niczym – ludzie oczekują wysokiej jakości, specjalistycznych treści. Nie króciutkich artykułów, które mogą znaleźć wszędzie. Czytelników trzeba zachęcić do tego, aby odwiedzali bloga regularnie i za każdym razem byli zadowoleni z tego, co na nim zastaną. W ten sposób buduje się szerokie, a przede wszystkim wierne audytorium co przekłada się bezpośrednio na sukces bloga.
Wiele rzeczy mogłem zrobić lepiej
Jakie błędy ja popełniłem? Od początku wydawało mi się, że piszę dobrze. Miałem wrażenie, że na blogu regularnie pojawiają się wysokiej jakości tekstów, które zainteresują biznesmenów i ludzi pochłoniętych tematyką finansów. Niestety, nawet jeśli pisałem często, to artykułom było bliżej do preclowego poziomu niż do treści eksperckich – dostrzegłem to po czasie, wraz z moim rozwojem. Takimi „babolami” tylko zniechęcałem potencjalnych czytelników, których w początkowej fazie funkcjonowania bloga pojawiało się bardzo wiele. Pomysły były, chęci też, ale sam conent nie stał na wystarczająco wysokim poziomie, aby przyciągnąć inwestorów czy też zwiększyć liczbę stałych odbiorców. Ludzie znikali równie szybko, jak się pojawiali.
Rozwój krok po kroku
Teraz zrobiłbym to zdecydowanie inaczej. Nie rzucałbym się z motyką na słońce, tylko na spokojnie przygotował dokładny plan rozwoju bloga, wliczając w to inwestycje chociażby w layout strony. Wyznaczyłbym sobie kluczowe czynniki, które chce spełnić w określonym czasie i na ich podstawie modyfikował swój blogowy plan. Planowałbym tematy tekstów odnosząc się do real time marketingu czyli popularnych wydarzeń czy świąt.
Przede wszystkim jednak znacznie większą uwagę przywiązywałbym nie tylko do tematów, ale także do jakości tekstów. To one są kluczowym czynnikiem, który decyduje o popularności bloga. Oczywiście, nie każdy będzie Pilchem czy Tyrmandem, ale nad warstwą językową trzeba nieustannie pracować. Warsztat w tym wypadku wyrabia się przez praktykę. Więcej pisałbym do szuflady, zanim swoją twórczością zacząłbym dzielić się z internetowym światem. Oczywiście, takie błędy jak literówki są niedopuszczalne i trzeba je regularnie wyłapywać oraz usuwać. Bloger popełniający proste błędy w każdym tekście wręcz obraża czytelnika.
Oto kilka porad ode mnie, jak tworzyć autorytet na blogu i co robić, by odnieść sukces.
- Dokładnie przemyśl, o czym chcesz pisać
- Nieustannie pracuj nad swoim warsztatem pisarskim
- Odnoś się do aktualnych trendów i wydarzeń
- Pisz rzadziej, ale publikuj teksty bardziej dopracowane i przemyślane
- Nie lekceważ oprawy graficznej – layoutu strony, zdjęć przy artykułach
- Analizuj, co najbardziej interesuje Twoich czytelników
Wielu ludzi mówi, że prowadzi bloga dla siebie i wyrzuca ten sposób emocje. Większość ludzi prowadzi go jednak, bo chce, aby ktoś czytał ich „wypociny” co prędzej czy później przełoży się na sukces bloga. Dlatego warto serwować czytelnikom takie treści, które sami chcielibyśmy przeczytać. Jeśli zastosujecie się do powyższych porad, przemyślicie je i przetworzycie z uwzględnieniem własnych problemów i koncepcji oraz wyciągniecie wnioski z moich błędów, to wierzę, że szybko osiągniecie blogowy sukces. Pamiętajcie jednak, że to może wiązać się z tytaniczną pracą, zanim strona zdobędzie popularność, o jakiej marzycie!
Ps. Oczywiście jestem dumny z każdego z czytelników i mam nadzieję, że zostaniecie ze mną do końca! 🙂
3 komentarze
Jak poradziłeś sobie z ruchem? Jak zdobyć czytelników? Wpis bardzo ciekawy, dzięki!
Czytelnicy przybywali z czasem, jak zacząłem dodawać wartościowy content to zauważyłem, że sporo czytelników zostało. Warto na pewno udzielać się w SM. Gdzieś słyszałem też stwierdzenie, że na promocję artykułu należy poświęcić co najmniej tyle czasu co na jego napisanie, wstawienie i dostosowanie razem. Starałem się dostosować do tego jednak z bardzo różnym skutkiem 😉
Dzisiaj wiesz to, ale jak zaczynałeś to nie wiedziałeś. Ale nie da się osiągnąć pewnego poziomy tzw. eksperckiego od razu. Blog czyli Ty ewoluuje cały czas i z biegiem czasu będzie coraz lepszy.
Warto uczyć się i z biegiem czasu dodawać coraz to lepsze treści na bloga.
A najlepiej pisać o tym o czym ludzie chcą czytać. Nawet jak treść będzie słaba to i tak przeczytają bo będą określonym tematem zainteresowani.