CSR – społeczna odpowiedzialność organizacji
CSR (ang. Corporate Social Responsibility) to społeczna odpowiedzialność organizacji, zwana również jako odpowiedzialny biznes. Innymi słowy jest to odpowiedzialność przedsiębiorstwa za to jak działa i w jakiś sposób oddziałuje na społeczeństwo, środowisko i swoich pracowników.
Wdrożenie CSR w swojej firmie przynosi wiele korzyści. Są one nie tylko
ekonomiczne (lepsze wykorzystanie kapitały ludzkiego, mniejsza rotacja pracowników, większe zainteresowanie potencjalnych inwestorów), ale również
społeczne (umocnienie lojalności konsumentów, większa rozpoznawalność marki czy znaczne ograniczenie negatywnych opinii),
środowiskowe (lepsze gospodarowanie zasobami naturalnymi czy propagowanie idei proekologicznych) czy
pracownicze (wysoka kultura pracy, równość szans bez względu na płeć, terminowość wypłat).
Do realizacji CSR firma na szereg narzędzi. Są to m.in.:
- Kampanie społeczne.
- Ograniczenie emisji zanieczyszczeń czy odpadów.
Raportowanie społecznie, czyli publikacja dokumentów, które w przejrzysty sposób pokazują działanie i zarządzanie firmą
14 komentarzy
Hehe
😀
Pitu pitu skupianie się na pierdołach zamiast poważnych sprawach biznesowych
To zagadnienia oczywiście nie dla każdego i nie na każdym etapie
Dlatego dobrze jest mieć w swojej firmie wprowadzone zintegrowane systemy zarządzania, dzięki czemu odpowiednie działy będą miały kontrolę nad m.in. jakością, BHP czy ochroną środowiska
To prawda, ale na tym warto skupiać się po rozwinięciu biznesu, nie na samym początku
PRosto jasno i przyjemnie wyjaśnione
Dziękuję 🙂
Fajny pomysł na takie objaśnienia
Dzięki 😀
Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje
Dzięki 😀
Takich informacji szukałem. Dzięki za ten wpis!
Dziękuję serdecznie!