Jak zwalczyć organizacyjny bałagan w firmie?
Prowadzenie firmy nie jest łatwym zajęciem, a poziom trudność wzrasta podczas pracy zdalnej. Często dobre chęci i zaangażowanie nie wystarczają, a liczba obowiązków i narastające terminy potrafią przytłoczyć nawet najlepiej zorganizowane osoby Warto mieć świadomość, że nieład organizacyjny negatywnie odbije się na dochodach, atmosferze i sprawności firmy. W tym wpisie chciałem przedstawić Ci zagadnienia, które wskażą metody wspierające w organizowaniu pracy sobie i zespołowi.
Jakie dokumenty musi wystawiać i gromadzić każda firma?
Budowa przewagi konkurencyjnej jest stałym procesem wymagającym ciągłego udoskonalania. Możemy obrać za cel wyznaczanie trendów w branży. W efekcie będziemy mogli liczyć na znacznie większe zyski, niż w przypadku walki ceną, czy szczegółami oferty. No dobrze, ale od czego zacząć dziś, żeby za kilka miesięcy wyznaczać trendy? Odpowiedź jest prosta i wyrażona w wielu powiedzeniach, takich jak „ryba psuje się od głowy” – musimy najpierw uporządkować swoje podwórko, żeby mieć spokojną głowę w działaniu na szeroką skalę.
W trakcie codziennej pracy tworzymy wiele dokumentów, a ich liczba stale rośnie. Najczęściej należą do nich między innymi różnego typy faktury, rejestry, zeznania, korespondencja z urzędami, umowy, dokumenty pracownicze, spisane procesy, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, dane klientów, szeroko pojęty CRM czy przeróżne ewidencje. Dopełnienie tych formalności jest męczące również z tego powodu, że zazwyczaj ich rozliczenia robi się cyklicznie co miesiąc lub co kwartał.
Jak nie pogubić się w natłoku zadań, poleceń, dokumentów i wiadomości od klientów?
Mnóstwo przedsiębiorców próbuje stosować różne działania, aby nie pogubić się w natłoku zadań, wiadomości, czy dokumentów.
Często spotykane jest także korzystanie z różnych aplikacji. Większość z nich nie spełnia niestety oczekiwań czy to ze względu na rozproszenie informacji czy nieintuicyjne funkcje. Przykładem dobrego rozwiązania jest Ready_™. Jest to biznesowy panel do zarządzania firmą, dzięki któremu można zarządzać najważniejszymi elementami w firmie w postaci zdalnej. Dużym atutem tego rozwiązania jest posiadanie wszystkich cennych informacji (w tym dokumentów) w jednym miejscu, oraz sprawna komunikacja całego zespołu.
Korzystając z Ready_™ można tworzyć szablony, które zapiszesz w systemie. W przyszłości wystarczy tylko z nich skorzystać, uzupełnić dane i już – umowa gotowa. Ready_™ przechowuje wszystkie dokumenty, więc nie ma problemów z powrotem do nich oraz ich odnalezieniem. Ułatwione jest także rozliczanie umów poprzez przepisywanie kosztów faktur, a następnie stworzenie raportu finansowego. Jest to ogromne ułatwienie pracy, gdyż wyliczenia są często skomplikowane, a ich liczba jest całkiem spora.
Wszystko odbywa się w sposób elektroniczny, co jest ogromnym ułatwieniem i zmniejsza ryzyko wystąpienia kłopotów. Wyobraź sobie sytuację, w której zgubiłeś fakturę. Co wtedy? Nerwy, szukanie, zamartwianie się. Natomiast dzięki Ready_™ taka sytuacja jest niemożliwa, ponieważ w każdej chwili możesz bardzo łatwo wyszukać potrzebny dokument. Do systemu można zalogować się z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu, dzięki czemu zarządzać firmą możesz nawet z drugiego końca świata.
Jak komunikować się z zespołem asynchronicznie, w czasie pandemii lub urlopu pracowników?
Świat biznesu dąży do mieszania systemu pracy zdalnej ze stacjonarną, synchronicznej z asynchroniczną. Takie rozwiązania dają wiele korzyści, ale również wymagają zastosowania odpowiednich narzędzi i zasad. Na pomoc przychodzą rozwiązania online. Znów pomocne może okazać się Ready_™, gdzie możesz zaplanować dzień pracownikom i zobaczyć raporty z wykonanych przez nich działań. Raporty są dzielone na dzienne oraz miesięczne. Będziesz miał również wraz z pracownikami możliwość skorzystania z tablicy o nazwie Kanban, która sprawdza się idealnie do większych projektów tworzonych przez wiele osób. Pomocny jest ponadto kalendarz, charakteryzujący się przejrzystym widokiem. Projekty możesz realizować i ustalać ich szczegóły poprzez ten właśnie system.
Zdarzają się też takie sytuacje, w których pilnie musisz skontaktować się z pracownikami, albo zespół musi omówić ważną kwestię. Ready_™ umożliwia wykonywanie tych czynności bez wychodzenia z domu. Dla użytkowników dostępny jest czat, na którym można ze sobą pisać, ale także wysyłać linki do dokumentów. Będąc nawet setki kilometrów od siedziby firmy, możesz natychmiastowo dostarczyć projekt do innej osoby z zespołu. Z pewnością przyspiesza to system pracy oraz sprawia, że nie pogubisz się w natłoku zadań, o których zresztą przypomną Ci stosowne powiadomienia. Zapytać można dlaczego taki czat będzie lepszym rozwiązaniem niż mail, czy chociażby Discord. Odpowiedź tkwi w bezpieczeństwie, wewnętrzny system zabezpieczony jest przed intruzami oraz nie jest podatny na kaprysy firm zarządzających zewnętrznymi komunikatorami.
Przyszłość należy do cyfrowych firm?
Oczywiście przewidywanie przyszłości nie jest zajęciem dla nas, ale z dużym prawdopodobieństwem można odpowiedzieć twierdząco na powyższe pytanie. Świat zmierza w kierunku wygody i zazwyczaj wybiera rozwiązania, które zabierają mniej czasu i stresu. Po przeorganizowaniu firmy na zarządzanie nią online, nie tylko zyskujemy porządek w dokumentacji, komunikacji i dostęp do służbowych plików, z każdego zakątka świata, ale usprawni nam to wiele mniejszych aspektów, jak chociażby sprawdzanie listy obecności, bo wszystko zapisane będzie automatycznie w systemie.
Coraz bardziej cenione są również tak zwane biura online. Polegają one na stworzeniu struktury organizacyjnej, poprzez obsadzenie działów i stanowisk. Dzięki temu pracownicy stworzą prawdziwy zespół. Co ciekawe Ready_™ daje nawet możliwość organizowania delegacji, urlopów, czy płatności. Mówiąc wprost – jest to system dla każdego, komu zależy na dobrze zorganizowanej firmie.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że nie zanosi się w przyszłości na odejście od pomysłu cyfrowych firm. Wręcz przeciwnie – coraz więcej przedsiębiorstw będzie chciało przestawiać się na taki system pracy, możliwe są już nawet imprezy integracyjne online, czyli escape room z poziomu komputera pracownika, dlatego właśnie teraz jest idealny moment na wdrażanie systemów zarządzania firmą i wkraczanie pełną piersią do świata cyfrowych firm.
Źródło: Artykuł partnerski
89 komentarzy
Na papierze ciekawe pytanie jak w praktyce
Warto sprawdzić 😀
Ciekawe ale skomplikowane
Tylko na pierwszy rzut oka 😉
Zgadzam się z tym, że wszystko przenosi się do internetu, to tam będzie koncentrowało się w przyszłości życie firm, z interenetu będą pochodziły ich największe zarobki, oczywiście są wyjątki ale większość branż powinna mocno stawiać na pracę w chmurze i klientów z internetu
Zgadzam się 😀
Lepiej unikać kar bo te mogą być bardzo srogie, mi raz groziło wg pisma do kilku milionów kary, na szczęście rozeszło sie po kościach, ale od tego czasu porządeczek i analiza
Udało się z tego wyjść mam nadzieję? 😀
Oj tak taki bałagan potrafi być utrapieniem, ba może nawet prowadzić do zniszczenia firmy
Jasne, że tak!
Bardzo ciekawe rozwiązanie, ciekaw jestem jak to w praktyce działa.
Moim zdaniem warto spróbować 😉
Świetny wpis!
Dzięki 😀
Przechodzenie do chmury ma sens w każdej firmire
W każdej działającej w sieci na pewno 😉
Perfekcyjna robota
Dzięki 😀
Bałagan najlepiej zwalczyć procesami, na prawdę warto je wprowadzać w firmie
Na pewno nie zaszkodzą 😀
Jak zawsze bardzo wciągający artykuł nawet na średnio ciekawy temat, nie można przestać w połowie i za to kocham ten blog!
Dzięki 😀
Zapisałęm żeby przejrzć ale zamin ogruzuję zakłądki to troche minie
Trzymam kciuki, żeby się udało 😀
mocna maszyna xd
😀
super
Dzięki 😀
Świetna robota
Dzięki 😀
Porządkiem xd
Między innymi 😉
😀
Żeby tylko wszyscy do zorganizowanego systemu chcieli i mieli czas się stosować… Często nauczenie pracowników “porządku” jest niestety najtrudniejszym zadaniem.
Wtedy przydają się procesy oraz programy, które pomagają je wdrażać i usprawniać 😀
Zgadzam się!
Bałagan w firmie to coś bardzo kiepskiego i zgubnego. Uważam, że dobrze jest wszywko zorganizować według solidnie zaplanowanego dnia. Wtedy wiemy na czym stoimy i jaka jest nasza struktura pracy.
Jasne, plan się przydaje, a wdrożenie w życie planu dnia można usprawnić aplikacjami czy oprogramowaniem 😀
Zgadzam się, dzięki za komentarz!
Ostatnio w mojej firmie zajmującą się przeprowadzkami przeprowadziliśmy restrukturyzację. Uważam, że okazała się ona sukcesem!
Warto przeczytać, ciekawy tekst
Dzięki 😀
Fajnie zredagowany artykuł, dużo przydatnych wskazówek
Dzięki 😀
Ciekawy wpis
Dzięki 😀
Wiele firm czeka dopiero bałagan związany z nowym ładem. Sytuacja jest problematyczna, bo jest już koniec września i tak naprawę nie wiadomo wiele na temat nowych zasad. Firmy będą mialy niewiele czasu na przygotowanie się do nich w sposób własciwy. Szczególnie, że wszystko ma wejść od stycznia 2021 roku.
Jesli decydujecie się na załóżenie spółki, polecam zapewnienie jej odpowiedniej opieki prawnej.
Dużo wartościowych wskazówek, świetny wpis
Dzięki 😀
Wartościowy wpis z przydatnymi informacjami
Dzięki 😀
Świetny artykuł
Dzięki 😀
Fajnie przedstawione informacje, warto przeczytać
Dzięki 😀
Bardzo ciekawy blog, warto tutaj zajrzeć
Dzięki 😀
Ciekawy artykuł.
Dzięki 😀
Bardzo ciekawe wskazówki
Dzięki!
Fajnie to sformułowałeś, wskazówki na pewno się przydadzą 🙂
Dzięki 😀
pomocny wpis!
Dzięki 😀
Bardzo wartościowy wpis
Dziękuję 😉
wspaniały wpis!
Dzięki 😀
Naprawdę się poświęciłeś problemowi;) Dzięki za to.
Dzięki 🙂
Świetne i bardzo praktyczne rady. Super wpis.
Dzięki za komentarz!
Organizacja pracy to fundamentalna sprawa o która należy dbać
Zgadzam się 😀
Ten wpis zawiera wiele ważnych kwestii o jakich warto pamiętać prowadząc działalność.
Dziękuję za komentarz 🙂
Ten wpis jest bardzo ciekawy
Dzięki 😀
Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.
Dzięki 😀
Takie informacje są nie tylko ważne ale także bardzo pożyteczne.
Dzięki!
Najlepiej jest wprowadzić system który pomorze w organizacji i ułatwi jej przestrzeganie.
Dokładnie, na pytanie jaki odpowiadam w materiale
Ten artykuł przyszedł mi z pomocą! Dzięki wskazaniom teraz mam plan, jak uporządkować chaos w mojej firmie. Cenny przewodnik dla każdego przedsiębiorcy!
Cieszę się!
Super porady! Mam własną firmę i często zmagam się z bałaganem i chaosem. Te wskazówki na pewno mi pomogą w uporządkowaniu spraw organizacyjnych. Dzięki za praktyczne rady!
Dzięki!