Outsourcing usług magazynowych – na czym polega i jakie daje korzyści?
Artykuł sponsorowany
Outsourcing usług magazynowych to sposób na zaoszczędzenie pieniędzy potrzebnych na prowadzenie sklepu internetowego. W przypadku InPost otwiera także drogę do zwiększenia zysków. Co wyróżnia usługę InPost Fulfillment na tle konkurencyjnych propozycji?
Czym jest outsourcing usług magazynowych?
Outsourcingiem nazywa się przekazywanie części usług prowadzonych przez daną firmę innemu przedsiębiorstwu. Branżami, w których często jest obecny, są m.in. IT i księgowość. Coraz częściej spotkać się z nim można również na rynku usług kurierskich. W ich przypadku polega on na wykonaniu części procesu wysyłki towaru nie przez sam sklep internetowy, ale operatora przesyłek kurierskich. W Polsce taką usługę świadczy m.in. InPost.
O tym, jakie możliwości daje przekazanie procesu dostawy towaru w ramach oferty InPost Fulfillment, można przekonać się, odwiedzając stronę internetową https://inpost.pl/fulfillment. Oprócz tego warto obejrzeć filmy opublikowane na portalu YouTube. W tych materiałach, a także w artykułach, szczegółowo wyjaśniono, w jaki sposób e-commerce oszczędza pieniądze potrzebne na stworzenie własnego zaplecza logistycznego oraz zyskuje szansę na zwiększenie swoich zysków.
Co zyskuje sklep internetowy na outsourcingu w InPost?
Pokonanie internetowej konkurencji przez dany sklep internetowy wymaga zapewnienia mu odpowiedniej reklamy oraz różnorodnej oferty produktów dostępnych w atrakcyjnych cenach. Może to jednak nie wystarczyć, gdy klienci nie są zadowoleni z samego procesu zakupowego i form dostawy. Ta ostatnia powinna być maksymalnie szybka, a odbiór zamówienia dostępny o każdej porze doby. W realizacji tego założenia pomaga rozbudowana sieć logistyczna InPost, na którą składają się rozlokowane w całej Polsce sieć magazynów.
Rozmieszczone w różnych województwach centra logistyczne InPost, w połączeniu z dużą flotą samochodów kurierskich, zapewniają sprawny odbiór towaru z magazynu sklepu internetowego. To z kolei przekłada się na bardzo długi cut-off time, czyli najpóźniejszy moment, w którym towar może zostać zamówiony, jeśli ma trafić do odbiorcy nazajutrz. Innymi słowy, klient, który zamówił produkt do godziny 20:00, otrzymuje go już następnego dnia. Tak szybka realizacja dostawy to najlepszy sposób na zachęcenie konsumenta do ponownych zakupów w e-sklepie. Na jego pozytywną opinię wpłynie dodatkowo sieć automatów Paczkomat®, z których można odebrać przesyłkę o dowolnej porze.
Outsourcing usług magazynowych jest korzystny także dzięki dodatkowym usługom świadczonym w ramach InPost Fulfillment. Jedną z nich jest co-packing pozwalający wysyłać towar do centrum logistycznego firmy kurierskiej w zbiorczych, roboczych pudłach. Ich przepakowaniem i zaadresowaniem zgodnym z wytycznymi klienta zajmą się pracownicy InPost. Dodatkowo do przesyłek mogą dodać materiały marketingowe sklepu takie jak kody rabatowe, vouchery lub ulotki informujące o obecnych i przyszłych promocjach czy też nowym asortymencie.
10 komentarzy
Korzystam i uważam że mega sprawa. Przy sprzedaży własnych produktów nie muszę ich mieć i bujać się z wysyłaniem 100 paczek dziennie
Zgadzam sie, outsourcing takich usług na pewno oszczędza dużo czasu i nerwów
ejjj genialne!
Dzięki 😀
Nie ma takiej kontroli jak samemu
Coś za coś 😀 Pytanie czy kontrola, a szczególnie nadmierna kontrola nie powoduje gorszych skutków niż zaakceptowanie błędów które i nam sie mogą zdarzać? Może rozwiązaniem byłaby jakaś checklista / proces który jednoznacznie określiłby proces pakowania
Dobra sprawa, oszczędność miejsca i czasu, oddanie tego w dobre ręce specjalistów gwarantuje jakość
Prawda 🙂
fajnie
Dzięki 😀