Jak zostać pracownikiem miesiąca?
Obecnie firmy rzadko przyznają tytuły pracowników miesiąca, ale poszczególni szefowie czy menadżerowie z pewnością zwracają uwagę na postępy poszczególnych podwładnych i ich zaangażowanie w codzienną pracą. Nawet jeśli nie wiąże się to z krótkofalowymi korzyściami, to w dłuższym okresie może to przynieść zarówno profity finansowe, jak i awans zawodowy w firmowej hierarchii. Jak wyróżniać się wśród współpracowników, aby w oczach przełożonego wyglądać jak pracownik miesiąca?
Nie można bać się wyrażania swojej opinii
Wbrew powszechnej opinii, inteligentni szefowie lubią krnąbrnych i pewnych siebie pracowników. To ich często konfrontacyjne zachowanie prowadzi do rozwoju firmy i wprowadzania kolejnych nowinek. Dlatego przełożeni coraz częściej doceniają podwładnych, którzy mają swoje zdanie i wychodzą z własną inicjatywą, a nie tylko czekają na kolejne zlecane zadania. Konstruktywna krytyka jest na miarę złota w każdej, dobrze zarządzanej firmie.
Niemile widziana jest jednak w tym kontekście przesada. Jeśli ktoś bez przerwy krytykuje, nie dając nic od siebie i proponując alternatywnych rozwiązań, to prędzej zasłuży na zwolnienie, niż wyróżnienie. Wówczas podchodzi to już pod psucie atmosfery, a nie pod kreatywność i własne zdanie. Dlatego swoje opinie trzeba prezentować w sposób możliwe wyważony i robić to z głową, zawsze argumentując swoje krytyczne widzimisię.
Pracuj z uśmiechem i energią
Optymizm także zawsze jest oczekiwany przez pracodawców. Dostajemy nowe zadanie? Świetnie, pora działać i walczyć o jak najlepsze rezultaty, a nie narzekać na nadmiar obowiązków czy nieprzyjemne, czasochłonne zlecenie. Jeśli chcemy zdobyć szacunek, to nie może być dla nas zadań nie do wykonania. Ktoś, kto dodatkowo potrafi swoją energią i zapałem zarazić innych, może być postrzegany jako charyzmatyczny, potencjalny lider zespołu, a więc pierwszy kandydat do awansu i podwyżki.
Dobry pracownik to także pracownik wszechstronny. Oczywiście, ścisła specjalizacja może być błogosławieństwem. Pracodawcy jednak najbardziej doceniają te jednostki, które non stop dążą w kierunku rozwoju i progresu. Im więcej różnorodnych zadań możemy zlecić danej osobie, tym bardziej ją doceniamy i uważamy ją za niezastąpioną. Weźmy na przykład agencję interaktywną – jeśli project manager potrafi dodatkowo edytować grafiki i wprowadzać zmiany na stronie internetowej, to będzie znacznie bardziej doceniany niż jednopłaszczyznowy social media ninja. Nowe umiejętności i chęć rozwoju to podstawa nie tylko spełniania swoich ambicji, ale także dopasowywania do ewoluującego rynku pracy.
Wyniki wisienką na torcie
Oczywiście jednak, zawsze i wszędzie, bez względu na to, czy to mała firma rodzinna czy ogromna korporacja, najważniejsze będą osiągane wyniki. Można być przemiłym człowiekiem, przychodzącym do pracy z uśmiechem i głową pełną pomysłów. Jeśli jednak nie osiąga się zadowalających rezultatów finansowych, to nigdy nie zostanie się uznanym pracownikiem miesiąca. Nikt nie prowadzi firmy w formie wolontariatu, tylko dla osiągania określonego zysku, a najlepsi pracownicy powinni się jak najbardziej do niego przyczyniać. W innym przypadku będą uznawani po prostu za bezproduktywnych wesołków.
A Wy jakie macie metody, aby dobrze wypaść na tle kolegów z pracy, a jednocześnie zaimponować przełożonym? Czym staracie się wyróżnić?
Brak Komentarzy