Najwyżej wyceniane marki świata
Obecnie założenie firmy jest proste jak bułka z masłem. Rzadko jednak które początkujące przedsiębiorstwo przebija się i jest w stanie zaistnieć w świadomości klientów na dłużej. Jak do sukcesu dochodziły największe firmy?
Dziedzictwo Steve’a Jobsa
Przez wiele lat Apple był kojarzony tylko i wyłącznie z jedną osobą – Steve’m Jobsem. To postać, która wyróżniała się niesamowitą pasja, dokładnością w swoich działaniach, a przede wszystkim wizjonerstwem. Według opinii jednego z założycieli, Apple nie chciał tworzyć produktów, żeby zarabiać pieniądze – chciał projektować ładne i wysokiej jakości produkty, za które ludzie będą chcieli płacić. I ta taktyka sprawdziła się w stu procentach.
Apple równie dużą wagę co do innowacyjnych rozwiązań, przykładał także do designu i wyglądu poszczególnych urządzeń. Nie bez powodu podstawowym claim potentata technologicznego jest „myśl inaczej”. To właśnie zupełnie inne podejście do produkcji i klienta sprawiło, że Steve Jobs oraz całe Apple odniosło światowy sukces i stało się jedną z najbardziej rentownych korporacji na świecie.
Google it
Firmą, która odniosła wielki sukces, jest także bez wątpienia Google. Za sukcesem tej marki stoją Larry Page i Sergey Brin. W tym przypadku okazało się, że potrzeba jest matką wynalazku. Obaj założyciele firmy zmagali się z problemem wyszukiwania informacji w sieci – okazało się to dla nich o tyle irytujące, że postanowili znaleźć rozwiązanie. Skutecznie – na wsparcie swojego pomysłu stworzenia wyszukiwarki z milionami indeksów znaleźli środki i tak zaczął się jeden z największych biznesów w historii. Obecnie Google to już nie tylko wyszukiwarka internetowa, ale też platforma reklamowa, blogowa czy też najpopularniejsza skrzynka mailingowa w postaci Gmaila.
Z kolei Coca Cola uznawana jest za podstawowy czynnik globalizacji i element popkultury – mało kto na świecie nie poznałbym charakterystycznego loga tej marki. Dlaczego to akurat ten napój, który w smaku być może nie wyróżnia się zanadto na tle konkurencji, tak zdecydowanie podbił światowy rynek? W tym wypadku działa magia reklamy i przemyślanej strategii marketingowej. Coca Cola nie tyle sprzedaje produkt, co wartości marki i styl życia – konsekwentne budowanie wizerunku czy charakterystyczne spoty reklamowe Coca Coli na święta skłaniają do wyboru właśnie tych napojów.
Bill Gates i jego dzieło życia
Z sukcesem kojarzony jest także Microsoft, a wraz z nim Bill Gates. Tutaj źródłem bogactwa korporacji były kolejne systemy operacyjne, które wybijały się na tle konkurencji. Kolejne systemy Windows wprowadzały udogodnienia, które ułatwiały pracę z komputerem. Za każdym razem były wprowadzone chociaż drobne poprawki, ale jednocześnie znaczące zmiany, które przywiązywały ludzi do marki i nieodłącznie kojarzyły Windowsa z komputerami osobistymi. Charakterystyczne logo bez wątpienia także jest atutem firmy Billa Gatesa i wpłynęło na jej rozpoznawalność.
Z kolei początki komputerów osobistych utożsamiane są z IBM, czyli kolejną potężną korporacją. W IBM obowiązywała zasada „nie wiem, że nie umiem latać”, dlatego też kreatywność i mierzenie wysoko były głównymi motywami przewodnimi działań pracowników przedsiębiorstwa. Działania firmy obejmują już dzisiaj w zasadzie wszelkie segmenty usług informatycznych, a oddziały korporacji znajdują się na całym świecie.
Jak widać, na sukces najbogatszych firm świata wpływ miał nie tylko innowacyjny pomysł, ale także charyzmatyczne postacie, które swoją pasją oraz wartościami zarażały współpracowników. Połączenie wybitnej jednostki i niebanalnych rozwiązań jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.
Brak Komentarzy